La paridad de género en el alumnado de Grado en Geología e Ingeniería Geológica de las Universidades Españolas

  1. Albert Soler Gil
  2. Antonio Martínez Graña
  3. José Francisco Baeza Carratalá
  4. Marc Furió Bruno
  5. Alfonso Muñoz Martín
  6. Salvador Morales Ruano
  7. Inés Garbayo Nores
  8. Luis Miguel Cáceres Puro
  9. Carlos López Fernández
  10. Sonia García de Madenabeitia
  11. José Ignacio Valenzuela Ríos
  12. Luis Arlegui Crespo
Zeitschrift:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Datum der Publikation: 2022

Titel der Ausgabe: Mujeres y geología

Ausgabe: 30

Nummer: 2

Seiten: 151-164

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Zusammenfassung

This paper presents a preliminary study on the temporal evolution of Geosciences students in Spain (including degrees in Geology, Geological Engineering) from a gender perspective. The general objective of this work is to demonstrate the Spanish temporal evolution of Geosciences students from a gender parity standpoint, in order to develop and implement future equality policies.