Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, 2022 (30.2) – 165La paridad de género en el alumnado de Máster en Geociencias de las Universidades Españolas
- Albert Soler Gil
- Antonio Martínez Graña
- José Francisco Baeza Carratalá
- Marc Furió Bruno
- Alfonso Muñoz Martín
- Salvador Morales Ruano
- Inés Garbayo Nores
- Luis Miguel Cáceres Puro
- Carlos López Fernández
- Sonia García de Madenabeitia
- José Ignacio Valenzuela Ríos
- Luis Arlegui Crespo
ISSN: 1132-9157
Year of publication: 2022
Issue Title: Mujeres y geología
Volume: 30
Issue: 2
Pages: 165-173
Type: Article
More publications in: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra
Abstract
This work presents a preliminary study on the temporal evolution of students enrolled in various geosciences master’s programs in Spain from a gender perspective. The general objective of this study is to show the evolution of students in master’s programs in geological subjects at the national level, alongside their temporal evolution from a gender parity standpoint, in order to develop and implement future equality policies.