Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, 2022 (30.2) – 165La paridad de género en el alumnado de Máster en Geociencias de las Universidades Españolas

  1. Albert Soler Gil
  2. Antonio Martínez Graña
  3. José Francisco Baeza Carratalá
  4. Marc Furió Bruno
  5. Alfonso Muñoz Martín
  6. Salvador Morales Ruano
  7. Inés Garbayo Nores
  8. Luis Miguel Cáceres Puro
  9. Carlos López Fernández
  10. Sonia García de Madenabeitia
  11. José Ignacio Valenzuela Ríos
  12. Luis Arlegui Crespo
Aldizkaria:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Argitalpen urtea: 2022

Zenbakien izenburua: Mujeres y geología

Alea: 30

Zenbakia: 2

Orrialdeak: 165-173

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Laburpena

This work presents a preliminary study on the temporal evolution of students enrolled in various geosciences master’s programs in Spain from a gender perspective. The general objective of this study is to show the evolution of students in master’s programs in geological subjects at the national level, alongside their temporal evolution from a gender parity standpoint, in order to develop and implement future equality policies.