
JUAN DIEGO
GONZALEZ SANZ
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publications (53)
2023
-
Nurses' and midwives' perceptions and strategies to cope with perinatal death situations: A systematic literature review
Journal of Advanced Nursing, Vol. 79, Núm. 3, pp. 910-921
-
The Health Education of the Huelva Travelling Chair (1956-1977)
Historia Social y de la Educación, Vol. 12, Núm. 2, pp. 193-231
2022
-
Administración y gestión de los servicios de enfermería
Universidad de Huelva
-
Cortisol, Maternal Stress, and Breastfeeding Rate at Hospital Discharge: A Systematic Review
Breastfeeding medicine : the official journal of the Academy of Breastfeeding Medicine, Vol. 17, Núm. 12, pp. 984-993
-
Impact of dietary mercury intake during pregnancy on the health of neonates and children: a systematic review
Nutrition reviews, Vol. 80, Núm. 2, pp. 317-328
-
Nursing Students’ Perceptions of Flipped Classroom and Continuous Assessment in the Nursing-Management Classroom
Enfermería: Cuidados Humanizados, Vol. 11, Núm. 2
-
Perceptions of Nursing Students regarding the Use of the “Libro” Moodle Tool
Revista Cubana de Enfermeria, Vol. 38, Núm. 2
-
Por qué quienes investigan en enfermería deberían leer a Leo Strauss además de a Heidegger y Gadamer
La Torre del Virrey: revista de estudios culturales, Núm. 32, pp. 120-129
-
Violencia obstétrica: estudio bibliométrico en revista hispanoamericanas.
MUSAS: revista de investigación en mujer, salud y sociedad, Vol. 7, Núm. 1, pp. 84-105
2021
-
Components of the nursing role as perceived by first-year nursing students
Nurse Education Today, Vol. 102
-
El contexto espiritual de Florence Nightingale
Temperamentvm: Revista internacional de historia y pensamiento enfermero, Núm. 17
-
Factores de estrés percibidos entre los recién ingresados a la carrera de enfermería
Enfermería: Cuidados Humanizados, Vol. 10, Núm. 1, pp. 60-74
-
Gestión de la innovación docente universitaria: el caso de la Universidad de Huelva
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Impact and effectiveness of group strategies for supporting breastfeeding after birth: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-23
-
La herramienta “libro” de Moodle como facilitador de metodologías activas en el aula
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
La innovación docente en la universidad de Huelva: Recorrido histórico
Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 325-338
-
Mechanistic insights into alzheimer’s disease unveiled through the investigation of disturbances in central metabolites and metabolic pathways
Biomedicines, Vol. 9, Núm. 3
-
Menstrual Migraine Among Spanish University Students
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 56, pp. e1-e6
-
Relatorio de comunicaciones orales en diferido
comp.
Temperamentvm: Revista internacional de historia y pensamiento enfermero, Núm. 17
-
Teaching to Get Nurses an Midwives Empowering Women: Nursing Students’ Perceptions on Professional´s Roles during Perinatal Care
Géneros, Vol. 10, Núm. 3, pp. 233-257