RAMON
TIRADO MORUETA
CATEDRATICO DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (132) Publicaciones de RAMON TIRADO MORUETA
2023
-
Determination of Internet appropriation by older people through technological support services
New Media and Society, Vol. 25, Núm. 5, pp. 1065-1086
-
Prácticas de liderazgo escolar en Andalucía moderadas por dimensión organizativa
Campus Virtuales, Vol. 12, Núm. 1, pp. 21-34
-
The digital inclusion of older people in Spain: technological support services for seniors as predictor
Ageing and Society, Vol. 43, Núm. 6, pp. 1409-1435
-
The role of teacher support in the acquisition of digital skills associated with technology-based learning activities: the moderation of the educational level
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 18
2022
-
Factors explaining students’ engagement and self-reported outcomes in a project-based learning case
Journal of Educational Research, Vol. 115, Núm. 6, pp. 333-348
2021
-
From Internet access to problematic use: multigroup analysis of push and pull factors
Behaviour and Information Technology, Vol. 40, Núm. 13, pp. 1375-1389
-
The association of self-determination with student engagement moderated by teacher scaffolding in a Project-Based Learning (PBL) case
Educational Studies
-
Understanding internet appropriation among older people through institutional supports in Spain
Technology in Society, Vol. 64
-
Validating the Gratifications Associated with the Use of the Smartphone and the Internet by University Students in Chile, Ecuador and Spain
Journal of Intercultural Communication Research, Vol. 50, Núm. 4, pp. 371-388
2020
-
Determinants of social gratifications obtained by older adults moderated by public supports for Internet access in Spain
Telematics and Informatics, Vol. 49
-
Exploring Social Network Structure Patterns Suitable to the Community of Inquiry Model Moderated by the Task
Journal of Educational Computing Research, Vol. 58, Núm. 2, pp. 319-342
-
Proyecto sur. Una experiencia real de aprendizaje basado en proyectos en enseñanzas técnicas
Evaluación e innovación en educación superior e investigación (Dykinson), pp. 739-748
-
Study of a sequence to stimulate the engagement in one-to-one iPad programs at elementary schools
Education and Information Technologies, Vol. 25, Núm. 1, pp. 509-532
-
Understanding the engagement of elementary school students in one-to-one iPad programs using an adaptation of self-system model of motivational development
Computers in Human Behavior, Vol. 105
2019
-
Aprendizaje Basado en Proyectos para la Educación en Sostenibilidad
Actas de las II Jornadas ScienCity 2019: Fomento de la Cultura Científica, Tecnológica y de Innovación en Ciudades Inteligentes
-
Educación en sostenibilidad y promoción de vocaciones científico-técnicas en estudiantes preuniversitarios a través de la construcción de un vehículo solar
XL Jornadas de Automática: libro de actas. Ferrol, 4-6 de septiembre de 2019
-
Influencia del apoyo familiar y escolar en el compromiso conductual de los estudiantes. Análisis multinivel en un IES de compensación educativa
Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 2, pp. 605-622
-
Las conexiones entre apoyo familiar, escolar y el compromiso de los estudiantes en un centro de compensación educativa
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 30, Núm. 2, pp. 46-52
-
Los programas individualizados de ejecución de las medidas judiciales en menores infractores
Como el aire. Intervención socioeducativa en centros de internamiento (Universitas), pp. 67-83
2018
-
Brechas instrumentales y de competencias digitales en contextos múltiples
Competencias mediáticas en medios digitales emergentes (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 113-131