Publicaciones en las que colabora con María del Carmen Batanero Bernabeu (40)

2022

  1. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. Spanish research on mathematics education

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 223-254

2020

  1. Interval estimation: methodological approaches and understanding difficulties

    BEIO, Boletín de Estadística e Investigación Operativa, Vol. 36, Núm. 3, pp. 269-291

2018

  1. Conocimiento del contenido sobre correlación y regresión de futuros profesores

    RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 21, Núm. 3, pp. 325-348

2016

  1. Developing a questionnaire to assess the probability content knowledge of prospective primary school teachers

    Statistics Education Research Journal, Vol. 15, Núm. 2, pp. 197-215

2015

  1. Conocimiento matemático de profesores de primaria en formación para la enseñanza de la probabilidad: un estudio exploratorio

    Práxis Educativa, Vol. 10, Núm. 1, pp. 11-34

  2. Interpretando las tablas de contingencia

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 70, pp. 36-42

  3. Judgment of association between potential factors and associated risk in 2×2 tables: A study with psychology students

    Mathematics Enthusiast, Vol. 12, Núm. 1-3, pp. 347-363

  4. Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16

  5. Prospective teachers’ semiotic conflicts in computing probabilities from a two-way table

    International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 10, Núm. 1, pp. 3-16

2014

  1. Sesgos en el Razonamiento Sobre Probabilidad Condicional e Implicaciones Para la Enseñanza

    Revista Digital: Matemática, Educación e Internet, Vol. 12, Núm. 2

2013

  1. El sentido estadístico y su desarrollo

    Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 83, pp. 7-18

2012

  1. Comprensión del test chi-cuadrado por estudiantes de psicología

    Investigación en educación matemática XVI

  2. Dificultades de estudiantes de Psicología en la comprensión del contraste de hipótesis

    Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 80, pp. 91-101

  3. Evaluación de Sesgos en el Razonamiento sobre Probabilidad Condicional en Futuros Profesores de Educación Secundaria

    Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 26, Núm. 44, pp. 1207-1225

  4. La falacia del eje temporal: un estudio con futuros profesores de educación secundaria

    Investigación en educación matemática XVI

  5. PROSPECTIVE TEACHERS' DIFFICULTIES IN SOLVING BAYES PROBLEMS

    PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION

  6. THE TIME AXIS FALLACY: A STUDY WITH PROSPECTIVE SECONDARY SCHOOL TEACHERS

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI

  7. Training school teachers to teach probability: reflections and challenges

    CHILEAN JOURNAL OF STATISTICS, Vol. 3, Núm. 1, pp. 3-13

  8. UNDERTANDING OF CHI-SQUARED TEST BY PSYCHOLOGY STUDENTS

    INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI