FACULTAD DE EDUCACION, PSICOLOGIA Y CIENCIAS DEL DEPORTE
Facultad
Universidad Autónoma de Baja California
Mexicali, MéxicoPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Baja California (25)
2023
-
Differential effects of educational and cognitive interventions on executive functions in adolescents
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 25, pp. 21522-21531
-
Educational strategy using the mexican sign language to improve motor coordination development in children with hearing disabilities
Salud Uninorte, Vol. 39, Núm. 1, pp. 150-164
-
La motivación en educación: consideraciones desde la Educación Física
Cómo mejorar el clima motivacional en las aulas (Universidad de Extremadura), pp. 23-36
-
Non-Invasive Electric and Magnetic Brain Stimulation for the Treatment of Fibromyalgia
Biomedicines, Vol. 11, Núm. 3
2022
-
Discernible effects of tDCS over the primary motor and posterior parietal cortex on different stages of motor learning
Brain Structure and Function, Vol. 227, Núm. 3, pp. 1115-1131
-
Effects of tDCS applied over the left IFG and pSTG language areas on verb recognition task performance
Psychophysiology, Vol. 59, Núm. 12
-
Non-Invasive Transcutaneous Vagus Nerve Stimulation for the Treatment of Fibromyalgia Symptoms: A Study Protocol
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 1
2021
-
Bilateral Motor Cortex tDCS Effects on Post-Stroke Pain and Spasticity: A Three Cases Study
Frontiers in Pharmacology, Vol. 12
-
De lo local a lo global: Trabajo cooperativo y entornos colaborativos en la didáctica de las ciencias sociales
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
-
High and low conflict moral dilemmas resolution: comparing moral judgment from Spanish and Mexican samples
Australian Journal of Psychology, Vol. 73, Núm. 2, pp. 223-230
-
Standard non-personalized electric field modeling of twenty typical tdcs electrode configurations via the computational finite element method: Contributions and limitations of two different approaches
Biology, Vol. 10, Núm. 12
2020
-
Regulation and Ethics of Transcranial Electrical Stimulation: A General View
Neurophysiology, Vol. 52, Núm. 3, pp. 234-238
-
Taste processing: Insights from animal models
Molecules, Vol. 25, Núm. 14
-
Temporal specificity of latent inhibition in rats with daily water restriction prior to taste conditioning
Acta Neurobiologiae Experimentalis, Vol. 80, Núm. 2, pp. 99-107
2019
-
Anodal tDCS over Wernicke's area improves verbal memory and prevents the interference effect during words learning
Neuropsychology, Vol. 33, Núm. 2, pp. 263-274
-
Bilateral Prefrontal Cortex Anodal tDCS Effects on Self-reported Aggressiveness in Imprisoned Violent Offenders
Neuroscience, Vol. 397, pp. 31-40
-
Clases de Educación Física activas mediante evaluación SOFIT
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 13, pp. 31-42
-
Efecto de un programa de capacitación del sistema de evaluación SOFIT en estudiantes de Licenciatura en Actividad Física y Deporte sobre la intensidad y contexto de la clase de Educación Física
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 13, pp. 43-51
-
Estrategias didácticas del componente de Educación Física con índice de actividad física moderada a vigorosa igual o mayor al 50%
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 13, pp. 52-58
-
Participación, motivación y adherencia en Educación Física
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 13, pp. 1-2