Publicaciones (46) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A Cross‐National Analysis of the Effects by Bullying and School Exclusion on Subjective Happiness in 10‐Year‐Old Children

    Children, Vol. 9, Núm. 2

  2. Actitudes del profesorado hacia la gamificación

    Análisis y modificación de conducta, Vol. 48, Núm. 177, pp. 145-157

  3. Analysis of the psychometric properties of the Sense of Coherence scale (SOC-13) in patients with cardiovascular risk factors: a study of the method effects associated with negatively worded items

    Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 20, Núm. 1

  4. Análisis de la pasión por el trabajo y el empowerment estructural en entidades pro-migrantes españolas

    Revista Internacional de Estudios Migratorios (RIEM), Vol. 12, Núm. 2, pp. 82-101

  5. Competencia mediática de los/as jóvenes bolivianos/as frente a la manipulación informativa de los medios audiovisuales

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 39, pp. 74-94

  6. Cross-Sectional Associations between Playing Sports or Electronic Games in Leisure Time and Life Satisfaction in 12-Year-Old Children from the European Union

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 1050-1066

  7. Desequilibrio Esfuerzo-Recompensa y quejas subjetivas de salud: Un modelo de mediación moderada con profesionales sanitarios

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 13, Núm. 2, pp. 93-103

  8. Developmental assets and positive youth development: an examination of gender differences in Spain

    Applied Developmental Science, Vol. 26, Núm. 3, pp. 516-531

  9. Educación de calidad, contextos sociales e inclusión

    Técnica administrativa, Vol. 21, Núm. 89

  10. Edugramers y edutubers: Do I produce and then teach?: Analysis of educational accounts on Instagram and YouTube

    Observatorio (OBS*), Vol. 16, Núm. 1, pp. 183-197

  11. Effects of Interventions Based on Achievement Goals and Self-Determination Theories on the Intention to Be Physically Active of Physical Education Students: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 22

  12. El Pazo de Meirás. Representaciones de un patrimonio en disputa

    Ambitos: Revista internacional de comunicación, Núm. 56, pp. 64-85

  13. El análisis multinivel de los factores de riesgo y de protección para promover la resiliencia en el desarrollo

    Análisis y modificación de conducta, Vol. 48, Núm. 178, pp. 3-13

  14. El papel mediador de la inteligencia emocional y la autoestima en la depresión en población adolescente

    Análisis y modificación de conducta, Vol. 48, Núm. 178, pp. 27-40

  15. El pensamiento crítico en la formación de los psicólogos

    Técnica administrativa, Vol. 21, Núm. 90

  16. El trabajo en equipo como elemento imprescindible en el perfil del periodista de datos

    Ibersid: revista de sistemas de información y documentación = journal of information and documentation systems, Vol. 16, Núm. 2, pp. 46-56

  17. El transmedia en la agenda cultural. Estrategias de difusión patrimonial en la prensa española

    Revista San Gregorio, Núm. 51, pp. 33-48

  18. Exploring News Tagging on Spanish Digital Press

    Proceedings of the Association for Information Science and Technology, Vol. 59, Núm. 1, pp. 672-674

  19. Initial Psychometric Development of the Fear and Anxiety to COVID-19 Scale in Nursing Professionals: An Occupational Health Assessment Tool

    Risk Management and Healthcare Policy, Vol. 15, pp. 1947-1957

  20. La función docente en la educación superior: reflexiones sobre la competencia crítica

    Técnica administrativa, Vol. 21, Núm. 91