PEDAGOGIA
Departamento
ANGEL
HERNANDO GOMEZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con ANGEL HERNANDO GOMEZ (60)
2024
-
La alfabetización mediática como herramienta de prevención de la discriminación en las aulas
Encuentros: Revista de Ciencias Humanas, Teoría Social y Pensamiento Crítico, Núm. 20, pp. 309-324
2023
-
Attitudes, knowledge and perceptions of care staff in long-term care homes about residents’ sexual expressions. Systematic review
Revista Internacional de Andrologia, Vol. 21, Núm. 4
-
Click Surveillance of Your Partner! Digital Violence among University Students in England
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
Digital Violence in Affective-Sexual Relationships among Spanish University Students
European Journal of Contemporary Education, Vol. 12, Núm. 4, pp. 1231-1243
-
El uso de dispositivos digitales de escolares de 5º y 6º de Educación Primaria: control parental y riesgos
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 48-56
-
The role of teacher support in the acquisition of digital skills associated with technology-based learning activities: the moderation of the educational level
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 18
-
TikTok y la caricaturización de la violencia en las relaciones de parejas adolescentes
Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, Núm. 69, pp. 75-91
2022
-
Redes sociales y ciudadanía: ciberculturas para el aprendizaje
Grupo Comunicar
-
Sex and Affective Education at University: Evaluation of the Training of Students
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9
-
Validación del Cuestionario de Violencia Digital (Digital Violence Questionnaire, DVQ) en la pareja sentimental
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2
2021
-
Currículum Alfamed de formación de profesores en educación mediática: MIL (Media and Information Literacy) en la era pos-COVID-19
Octaedro
-
From Internet access to problematic use: multigroup analysis of push and pull factors
Behaviour and Information Technology, Vol. 40, Núm. 13, pp. 1375-1389
2020
-
Exploring Social Network Structure Patterns Suitable to the Community of Inquiry Model Moderated by the Task
Journal of Educational Computing Research, Vol. 58, Núm. 2, pp. 319-342
2018
-
Brechas instrumentales y de competencias digitales en contextos múltiples
Competencias mediáticas en medios digitales emergentes (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 113-131
-
Redes sociales y estudiantes: motivos de uso y gratificaciones. Evidencias para el aprendizaje
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 3, pp. 291-298
-
The socio-demographic divide in Internet usage moderated by digital literacy support
Technology in Society, Vol. 55, pp. 47-55
2017
-
Patterns of Participation and Social Connections in Online Discussion Forums
Small Group Research, Vol. 48, Núm. 6, pp. 639-664
2016
-
Errores correlacionados y estimación de la fiabilidad en estudios de validación: Comentarios al trabajo validación de la escala ehealth literacy (Eheals) en Población Universitaria Española
Revista Espanola de Salud Publica
-
Exploring social and cognitive presences in communities of inquiry to perform higher cognitive tasks
Internet and Higher Education, Vol. 31, pp. 122-131
-
The capacity of elderly citizens to access digital media in Andalusia (Spain)
Information Communication and Society, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1427-1444