Principios éticos de los editores en las revistas científicas españolas de Comunicación, Educación y Psicología
- Gutiérrez San Miguel, Begoña 1
- Tur Viñes, Victoria 2
- Fonseca Mora, María del Carmen 3
-
1
Universidad de Salamanca
info
-
2
Universitat d'Alacant
info
-
3
Universidad de Huelva
info
ISSN: 1888-0967
Año de publicación: 2016
Volumen: 10
Número: 2
Páginas: 53-60
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Ibersid: revista de sistemas de información y documentación = journal of information and documentation systems
Resumen
The ethical responsibility of the editors of scientific journals is a cardinal issue, particularly following a series of fraudulent publications. This article presents the results of an exploratory study on the opinion of editors of Spanish scientific journals in the fields of Communication, Education and Psychology on these matters. The design of this research stems from a quantitative methodology and uses an electronic questionnaire that was submitted to 203 editors and had 19 items. The editors attach a great importance to the rigor of the reviewing process, carried out by blind peers. Most of the editors label themselves as autodidacts and raise the need to professionalize the editorial process.
Información de financiación
Estudio financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación de España, dentro del Plan Nacional de I+D+i (EDU2011-13034-E), acción complementaria: Observatorio de revistas científicas de ciencias sociales.Financiadores
-
Ministerio de Ciencia e Innovación
Spain
- EDU2011-13034-E
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