La competencia mediática en los criterios de evaluación del currículo de Educación Primaria

  1. Antonia Ramírez García 1
  2. Paula Renés Arellano 2
  3. Ignacio Aguaded 3
  1. 1 Área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación, Facultad de Ciencias de la Educación, Córdoba, España
  2. 2 Área de Teoría e Historia de la Educación, Facultad de Educación, Universidad de Cantabria, Santander, España
  3. 3 Área de Didáctica y Organización Escolar, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Huelva, Huelva, España
Revista:
Aula abierta

ISSN: 0210-2773

Any de publicació: 2016

Volum: 44

Número: 2

Pàgines: 55-62

Tipus: Article

DOI: 10.1016/J.AULA.2015.08.002 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Resum

The development of information and communication technology, the presence of the mass media in our society, as well as new educational policies are factors that have made the media literacy a focus of research. There are 6 dimensions of the media literacy along with their indicators. A review is presented on the current legislation in all regions of Spain on the Primary Education curriculum in order to quantify the presence or absence of media competence in the fourth year of Primary Education. The methodology was qualitative and was based on content analysis. The results show the presence of media competence in the assessment criteria of the different areas of the curriculum. Finally, a proposal is made on associating the descriptors of media competence with the assessment criteria in the curriculum of fourth year of Primary Education.

Informació de finançament

Proyecto del Ministerio de Economía y Competitividad. I+D La enseñanza obligatoria ante la competencia en comunicación audio-visual en un entorno digital (EDU2010-21395-C03-03).

Finançadors

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