Un estudio empírico de las situaciones -problema de correlación y regresión en libros de texto de bachillerato

  1. Gea, María Magdalena
  2. Díaz Batanero, María Carmen
  3. Cañadas de la Fuente, Gustavo Raúl
  4. Contreras García, José Miguel
Book:
Investigación en Educación Matemática XVII
  1. Berciano Alcaraz, Ainhoa (coord.)
  2. Gutiérrez Pereda, Guadalupe (coord.)
  3. Climent Rodríguez, Nuria (coord.)
  4. Estepa Castro, Antonio (coord.)

Publisher: Servicio de Publicaciones ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-9860-843-4

Year of publication: 2013

Pages: 294-300

Congress: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (17. 2013. Bilbao)

Type: Conference paper

Abstract

We present a study on the situations used in the topic of correlation and regression in a sample of eight high school textbooks. We analyze the main problem areas, the variety of contexts proposed, and the technology resources that are used. We detect some differences in the different texts, as well as a non uniform treatment of the analyzed variables.