UniTV, canal de televisión de la Universidad de Huelvahacia una TV universitaria de calidad

  1. Aguaded Gómez, José Ignacio
  2. Ponce Guardiola, Daniel
Journal:
EDMETIC

ISSN: 2254-0059

Year of publication: 2012

Issue Title: La televisión universitaria

Volume: 1

Issue: 1

Pages: 94-117

Type: Article

DOI: 10.21071/EDMETIC.V1I1.2844 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

More publications in: EDMETIC

Abstract

Spanish universities have chosen to incorporate the video into the teaching and learning through the integration of content on television enterprise portals by using information technologies and Internet use, with this aim to boost teaching and research through the dissemination of content through the network media. With the collaboration of the Ministry of Industry, Tourism and Trade, through Red.es, the University of Huelva has the university TV channel, UniTV, where training, research, release and science are the pillars that audiovisual production, a website featuring video on demand and live broadcast. UniTV, the TV channel of the University of Huelva, aims through the use of information technology and communication through the Internet and streaming technology, to achieve universal access to publicize its activities and ensure that education, research projects, conferences and general information of the institution, come to the university community while the rest of the world.

Bibliographic References

  • AGUADED, J.I. (2000). Televisión y telespectadores. Huelva: Grupo Comunicar; 16-64.
  • AGUADED, J.I., MUÑIZ, C. y SANTOS, N. (2011). Educar con medios tecnológicos. Tecnologías telemáticas en la Universidad de Huelva. En I Congreso de Comunicación y Educación: Estrategias de alfabetización mediática. Barcelona. Universitat Autónoma de Barcelona; 1-11.
  • BARRO, I. (2010). Multimedia en red, en Uceda, J. & al. (Dir.). Universitic 2010. Evolución de las TIC en el sistema universitario Español 2006-10; 117-119.
  • BARTOLOMÉ, A. (1998). Sistemas multimedia en Educación. (149-176), en Pablos, J. y Jiménez, J. (Coords.). Nuevas Tecnologías. Comunicación Audiovisual y Educación. Barcelona: Cedecs.
  • BARTOLOMÉ, A. (2003). Vídeo digital. Comunicar, 21; 39-47.
  • CABERO, J. (1999). Definición y clasificación de los medios y materiales de enseñanza, en Cabero, J. (Ed). Tecnología Educativa. Madrid: Síntesis; 53- 70.
  • CEBRIAN, M. (2005). Vídeo y educación (I): Los vídeos educativos versus vídeos didácticos. (83-91), en Cebrián. M. (Coord.). Tecnología de la información y comunicación para la formación de docentes. Madrid: Pirámide.
  • JIMÉNEZ, B. (2000). Formación continua y nuevas tecnologías: una visión didáctica-comunicativa, en Cabero, J. et al. (Coords.). Las nuevas tecnologías para la mejora educativa. Edutec, 99. Sevilla: Kronos: 51-72.
  • MARQUÈS, P. (2000). Impacto de las TIC en la enseñanza universitaria. UAB.
  • MARTÍNEZ, F. (2008). Bases generales para el diseño, la producción y la evaluación de medios para la formación. (18-30), en Aguaded, J.I. & al. (Coords.). Tecnologías para la educación, diseño, producción y evaluación de medios para la formación docente. Madrid: Alianza.
  • SALINAS, J. (1995a). Campus electrónicos y redes de aprendizaje. Edutec'95.
  • SALINAS, J. (1.995b). Televisión y vídeo educativo en el ámbito universitario: producción, coproducción, cooperación, en Aguaded, J.I. y Cabero, J. (Dirs.): Educación y Medios de Comunicación en el contexto iberoamericano. Universidad Internacional Iberoamericana. Huelva 103- 120. (www.uib.es/depart/gte/tvivedeo.html) [25-10-2011].
  • SALINAS, J. (2003). Acceso a la información y aprendizaje informal en Internet. Comunicar, 21, 31-38.
  • SALVAT, G. y SERRANO, V. (2011). La revolución digital y la sociedad de la información. Zamora: Comunicación Social Ediciones y Publicaciones; 13- 36.