Los deportes adaptados como contribución a la educación en valores y a la mejora de las habilidades motricesla opinión de los alumnos de Bachillerato

  1. José Robles-Rodríguez 2
  2. Javier Giménez Fuentes-Guerra 2
  3. Pedro Benito-Peinado 1
  1. 1 Universidad Politécnica de Madrid
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    Universidad Politécnica de Madrid

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/03n6nwv02

  2. 2 Universidad de Huelva
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    Universidad de Huelva

    Huelva, España

    ROR https://ror.org/03a1kt624

Zeitschrift:
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación

ISSN: 1579-1726 1988-2041

Datum der Publikation: 2017

Titel der Ausgabe: La Educación Física y la Promoción de Estilos de Vida Activos: Interrogaciones, Investigación y Dilemas

Nummer: 31

Seiten: 140-144

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación

Zusammenfassung

The aim of this study was to know the opinion of students regarding their experiences in physical education classes by comparing the traditional and adapted sports in relation to the promotion of values, social awareness, critical thinking and participation as well as the driving skills required for the practice of the same. To this end, 103 undergraduate students were surveyed in I.E.S. Diego Angulo from Valverde del Camino, with a middle age of 17.6 ± 0.65. Results showed that the adapted sports encouraged greater equality of opportunity (traditional 2.19 ± 1.04; adapted 3.85 ± 0.40; p <0.001), respect (traditional 2.84 ± 0.87, adapted 3.56 ± 0.65; p <0.001) and social awareness (traditional 1.84 ± 1.08; adapted 3.80 ± 0.58; p <0.001). It concludes by proposing the incorporation of sports adapted to the curriculum of physical education in high school

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