Videoclip y emociones en el aprendizaje de Español como Lengua Extranjera

  1. Sánchez-Vizcaíno, M. Carmen 1
  2. Fonseca Mora, M. Carmen 2
  1. 1 Universidad Comenius de Bratislava (Eslovaquia).
  2. 2 Universidad de Huelva (España).
Revista:
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación

ISSN: 1576-4737

Año de publicación: 2019

Número: 78

Páginas: 255-286

Tipo: Artículo

DOI: 10.5209/CLAC.64381 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Language-teaching encompassing music and emotions could prove to be extremely useful. The exploratory study’s objective was to examine the use of music videos in the university classroom with female Slovak students as a component in learning Spanish as a foreign language. To this end, the students’ consumption of music videos in learning Spanish was first mapped. Next, a classroom intervention programme was presented based on working with music videos towards emotions and, finally, the students’ emotional response was measured. The study revealed that most of the students agreed to use music videos in the Spanish as a foreign language class on the basis of the designed intervention programme. As a result, the music video represents an effective tool for bringing together audiovisual communicative competence and the emotions in the foreign language classroom at university level.

Información de financiación

Este proyecto ha sido realizado en la Universidad Comenius de Bratislava gracias a una estancia de investigación financiada por la Fundación CEIMAR y al proyecto I+D+i del Ministerio Español de Economía y Empresa [número FFI2016-75452-R (subprograma FILO) Aptitud musical, fluidez lectora y percepción intercultural de estudiantes universitarios europeos.

Financiadores

  • Fundación CEIMAR
    • FFI2016-75452-R
  • I+D+i Spain
    • FFI2016-75452-R

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