“Somos de marca”Turismo y marca UNESCO en el Patrimonio Cultural Inmaterial

  1. Celeste Jiménez de Madariaga 1
  2. Fermín Seño Asencio 2
  1. 1 Universidad de Huelva
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    Universidad de Huelva

    Huelva, España

    ROR https://ror.org/03a1kt624

  2. 2 Junta de Andalucía
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    Junta de Andalucía

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/01jem9c82

Journal:
Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural

ISSN: 1695-7121

Year of publication: 2019

Issue Title: Sociología y Antropología del Turismo 2019

Volume: 17

Issue: 6

Pages: 1127-1141

Type: Article

DOI: 10.25145/J.PASOS.2019.17.078 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openRIULL editor

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Abstract

The UNESCO brand represents an added value in cultural heritage and recently in intangible heritage. With this distinction you get a remarkable visibility and prerogatives in tourist destination offers that are not always developed in the same way, hence the need for its analysis. The present work addresses the theme of the UNESCO brand in Intangible Heritage and its relationship with tourism from a case study: the revitalization of traditional knowledge of artisanal lime in Morón de la Frontera (Seville, Andalusia), recognized program as an example of good safeguard practice, registered in the Register of Good Practices of UNESCO in 2011. Although exhibiting a heritage asset as a UNESCO brand (“we are brand”) is a recognition of prestige, we consider to what extent and in what way that recognition satisfies the tourist expectations that the local society may have.

Funding information

Este trabajo ha sido realizado en el marco del proyecto de investigación “La gestión pública del Patrimonio Etnológico” (P11‑HUM‑7377), Proyecto de Excelencia de la Junta de Andalucía de la convocatoria 2011(modalidad Motriz) financiado por la Consejería de Economía, Innovación, Ciencia y Empleo de la Junta de Andalucía y el Ministerio de Economía y Competitividad, y del Proyecto de Investigación “Patrimonio Cultural Inmaterial de la Humanidad. Patrimonialización, gestión y buenas” (CSO2016‑77413‑P), del Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013‑2016, financiado por la Agencia Estatal de Investigación (AEI) y el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER).

Funders

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