La percepción de la enseñanza de las competencias específicas del trabajador social por los futuros egresados

  1. José Juan Carrión Martínez 1
  2. María del Mar Fernández Martínez 1
  3. Carmen María Hernández Garre 1
  4. Antonio Luque de la Rosa 1
  1. 1 Universidad de Almería
    info

    Universidad de Almería

    Almería, España

    ROR https://ror.org/003d3xx08

Aldizkaria:
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation

ISSN: 2386-4303

Argitalpen urtea: 2018

Zenbakia: 9

Orrialdeak: 157-171

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: IJERI: International journal of Educational Research and Innovation

Laburpena

The innovation underlying the process of the European Higher Education Area involves, among other aspects, that future university graduates are trained in skills acquisition. Our research focuses on how Social Work students perceive the teaching of specific competences. We have developed a descriptive research with respect to the natural setting for the organization of the studies. The method to carry out this investigation has been the survey. Undergraduate students have a low valuation on the teaching received about specific skills. In general terms, students’ perception of teaching is independent of sociodemographic variables.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Green, M. D. (2015). An analysis of the attitudes and perceptions of social work students regarding political participation and three historically black colleges and universities.(Dissertations). In ETD Collection for AUC. Robert W. Woodruff Library. Atlanta University Center, Atlanta
  • Hall, R. E. (2011). The feminization of social services: Implications for black male youth. Children and Youth Services Review, 33(5), 741-746.
  • Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, P. (2014). Metodología de la investigación. México: Mc Graw-Hill.
  • Lymbery, M., Charles, M., Christopherson, J. y Eadie, T. (2000). The control of British social work education: European comparisons. European Journal Of Social Work , 3, (3), 269-282. http://dx.doi.org/10.1080/714052830
  • Quiroga Raimúndez, V., Mena García, E., Porlán Juy, J., Morales Martínez, E. y Márquez Sánchez, L. (2014). La evaluación continua en el Grado de Trabajo Social de la Universidad de Barcelona. Cuadernos de Trabajo Social, 27(2), 353-363.
  • Vázquez Aguado, O., Álvarez Pérez, P. y Mora Quiñones, N. G. (2011). Las competencias profesionales en los títulos de grado en Trabajo social. Servicios Sociales y Política Social, 96, 21-36.
  • Villaño Murga, G. y Ovejas Lara, C.(2013). Prólogo. En Olalde Altarejos, A.J. y López Ruiz de Azúa, I.(Coord.), Investigación y Trabajo Social. DIALOGANDO DESDE LA INTERVENCIÓN. Bilbao: Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.