Aplicación del polimedia en el ámbito educativo

  1. Infante Moro, Alfonso
  2. Santos Fernández, María de las Nieves
  3. Muñiz Ronchel, Cristina
  4. Pérez Medina, Lola
Journal:
Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia

ISSN: 1699-3748

Year of publication: 2010

Issue: 18

Type: Article

More publications in: Revista DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia

Abstract

Polimedia is a room created for benefit of all. Actualy, we can say that a tool with that exists innovating and productive we can record a information, to reproduce it on a presentation to power point, like complementary explanation to the information that is offered. The basic function is to include a information, the vision and oral communication of the author and to offer the possibility, to visualize it so many times as it is necessary. The University of Huelva, has believed in this project, believes in the opportunity to offer an innovating resource and the benefits that contribute are numerous for teaching.

Bibliographic References

  • ABREGÚ, Ernesto y ORTIZ, Carlos (2008). Experiencias del uso de las Tics en la enseñanza universitaria. 6ª Jornadas de Economía y Sociedad del NOA. Educación.
  • BELTRAN LLERA, Jesús; MARTÍN PATIÑO, José María; PÉREZ, Luz (2003). Cómo aprender con Internet .Madrid: Fundación Encuentro.
  • CABERO, J. (2001). Tecnología Educativa. Madrid: Síntesis.
  • GRAELLS, Pere Márques (2000). Impacto de las TIC en la enseñanza universitaria. Grupo de trabajo “didáctica y multimedia”. Educar: Barcelona. Disponible en: http://dewey.uab.es/pmarques
  • PÉREZ NAVÍO, Eufrasio; LAMA VÁZQUEZ; Francisco Manuel; MALDONADO BEREA, Guadalupe Aurora (2006). Evaluación de la videoconferencia en el proceso de enseñanzaaprendizaje de la universidad veracruzana (México), V Congreso de Internacional Educación y Sociedad (Granada 2006). ISBN: 84-690-2369-1.