Creación de un entorno personal para el aprendizajedesarrollo de una experiencia.

  1. Cabero Almenara, Julio
  2. Marín Díaz, Verónica
  3. Infante Moro, Alfonso
Revue:
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa

ISSN: 1135-9250

Année de publication: 2011

Número: 38

Type: Article

DOI: 10.21556/EDUTEC.2011.38.380 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

D'autres publications dans: Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa

Résumé

This article shows the personal learning environment created for technology training of university teachers that the implementation of the European higher education demands, as initial results of the research project entitled "Design, production and evaluation of a learning environment 2.0 for training of university teachers in the educational use of Information Technology and Communication" (Dipro 2.0-EDU2009-08893), awarded by the Ministry of Science and Innovation.

Références bibliographiques

  • AMINE,   M.   (2009):   PLE   –   PKN,   http://mohamedaminechatti.blogspot.com/2009/04/ple-­pkn.html  (13/3/2010).  
  • CABERO,   J.,   BARROSO,   J.   &   LLORENTE,  M.   C.   (2010).   El   diseño   de   Entornos   Personales   de   Aprendizaje   y   la   formación   de   profesores   en   TIC.   Digital   Education   Review,   18,   26-­37.  
  • CASQUERO,  O.  &  OTROS  (2010).  iPLE  Network:  an  integrated  eLearning  2.0  architecture  from   a  university’s  perspective.  Interactive  Learning  Environment,  18  (3),  293-308.  
  • CASTAÑO,  C.   (COORD.)   (2009).  Web  2.0.  El  uso  de   la  web  en   la  sociedad  del  conocimiento.   Universidad  Metropolitana,  Caracas.  
  • CASTAÑO,  C.  y  OTROS  (2008):  Prácticas  educativas  en  entornos  web  2.0,  Madrid,  Síntesis.  
  • FIEDLER,   S.   y     PATA,   K.   (2009):   Distributed   learning   environments   and   social   software:   In   search   for   a   framework   of   design,   En   S.   HATZIPANAGOS   &   S.   WARBURTON   (eds),   Social   software  &  developing  community  ontologies,  (pp.  145-158):  Hershey,  PA:  IGI  Global.  
  • JOHSON,   M.   &   LIBER,   O.   (2008).   The   Personal   Learning   Environment   and   the   human   condition:   from   theory   to teaching  practice.   Interactive   Learning  Environments,   16   (1),   83- 100.  
  • MOTT,   J.   (2010).   Envisioning   the   Post-LMS   Era:   The   Open   Learning   Network.   Educause   Quartely,   33   (1).   Rescatado   de   http://www.educause.edu/EDUCAUSE+Quarterly/EDUCAUSEQuarterlyMagazineVolum/Envi sioningthePostLMSEraTheOpe/199389.    
  • REIG,   D.   (2009).   Entornos   personales   de   aprendizaje.   Rescatado   de:   http://www.slideshare.net/dreig/ple-1340811.    
  • SALINAS,   J.   (2009).   Nuevas   modalidades   de   formación:   entre   los   entornos   virtuales   institucionales   y   los   personales   de   aprendizaje.   En   J.   TEJADA   (coord.),   Estrategias   de   innovación  en  la  formación  para  el  trabajo.  (pp.  209-224).  Madrid:  Tornapunta  Ediciones.  
  • SCOTT,   W.,   LIBER,   O.,   JOHNSON,   M.,   BEAUVIOR,   P.,   SHARPLES   &   MILLIGAN,   C.   (2006):   Personal   Learning   Environments:   Challenging   the   dominant   design   of   educational   systems.