Innovación y evaluaciónpropuestas de mejora para un proyecto transversal en la formación universitaria de los estudiantes de Educación Infantil

  1. Romero Muñoz, Antonio
  2. González Falcón, Inmaculada
Journal:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado

ISSN: 1575-0965

Year of publication: 2010

Issue Title: Escenarios Educativos. Aportaciones desde la investigación // Educational Scenarios. Contributions from research (Zaragoza, October 1st, 2010)

Volume: 13

Issue: 3

Pages: 133-140

Type: Article

More publications in: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado

Abstract

This article reflects the results of the evaluation in the educational innovation project called "City of Rainbows", that has been developed at the University of Huelva since the academic year 2002/03.The experience, aims, tools and the process of evaluation followed are briefly described in it, focusing especially on evaluation an proposals for improvement which the various participants (faculty lecturer, students of Education, and actual teachers) make on the impact of this innovation project to train the students of the Faculty of Education.

Bibliographic References

  • Escudero Escorza, Tomás. (2006). Claves identificativas de la investigación evaluativa: análisis desde la práctica. Contextos educativos: Revista de educación, 8-9, 179-200.
  • Gimeno Sacristán, José. (2005). La educación que aún es posible. Madrid: Morata.
  • González Falcón, Inmaculada; Romero Muñoz, Antonio (2008). El Proyecto Ciudad Arco Iris: jugar para aprender, aprender para jugar. XXI Revista de Educación, 10, 185-202.
  • Herrero Nivela, Mª Luisa. (1997). La importancia de la observación en el proceso educativo. Revista electrónica universitaria de formación del profesorado, 1 (0). [Disponible en http:// www.uva.es/aufop/publica/actas/viii/orienta.htm] Consultado el 26-03-2008.
  • Spaggiari, Sergio. (1995). Presentación. En AAVV, Escuelas infantiles de Reggio Emilia. La inteligencia se construye usándola (pp. 9-11). Madrid: Morata, Ministerio de Educación y Ciencia.