Presentación del número Educación mediática y Generación Appnuevos retos, nuevas propuestas

  1. Ignacio Aguaded 1
  2. María José Brites 2
  3. Rosa García-Ruiz 3
  1. 1 Universidad de Huelva
    info

    Universidad de Huelva

    Huelva, España

    ROR https://ror.org/03a1kt624

  2. 2 Universidade Lusófona do Porto - Portugal
  3. 3 Universidad de Cantabria
    info

    Universidad de Cantabria

    Santander, España

    ROR https://ror.org/046ffzj20

Revista:
Aula abierta

ISSN: 0210-2773

Año de publicación: 2018

Título del ejemplar: Educación mediática y generación app, nuevos retos, nuevaspropuestas

Volumen: 47

Número: 3

Páginas: 263-264

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Aula abierta

Referencias bibliográficas

  • Brites (Coord.), M. J. (2017). Digital Literacy and Education: Country Reports. Retrieved from European Literacy Network: https://www.is1401eln.eu/en/gca/index.php?id=149
  • Recommendation CM/Rec (2018)7 of the Committee of Ministers to member States on Guidelines to respect, protect and fulfil the rights of the child in the digital environment (4 July 2018).
  • European Audiovisual Observatory (2016). Mapping of media literacy practices and actions in EU-28 (National Annex Portugal), European Audiovisual Observatory/European Commission. Strasbourg. Retrieved from https://rm.coe.int/ media-literacy-mapping-report-en-final-pdf/1680783500
  • United Nations (2016). The promotion, protection and enjoyment of human rights on the Internet (A/HRC/32/L.20). Retrieved from http://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/HRC/32/L.20
  • Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero, S., & Brande, L. V. d. (2016). DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Retrieved from https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/ eur-scientific-and-technical-research-reports/digcomp-20-digital-competence-framework-citizens-update-phase-1-conceptual-reference-model