Hydrogen-fuelled RPAS. Design and Sizing of the Power Supply System

  1. C. Delgado 1
  2. F. Segura 1
  3. J. M. Andújar 1
  4. J. Mora-Macías 2
  5. F. Isorna 3
  1. 1 Grupo de Investigación de Control y Robótica TEP-192, Departamento de Ingeniería Electrónica, de Sistemas Informáticos yAutomática, Universidad de Huelva, Spain
  2. 2 Departamento de Ingeniería Minera, Mecánica, Energética y de la Construcción, Universidad de Huelva, Spain
  3. 3 Laboratorio de Energía, Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial, Mazagón, Spain
Llibre:
Actas de las V Jornadas ScienCity 2022: Fomento de la Cultura Científica, Tecnológica y de Innovación en Ciudades Inteligentes
  1. Tomás de J. Mateo Sanguino (coord.)
  2. José Manuel Lozano Domínguez (coord.)
  3. Manuel J. Redondo González (coord.)
  4. Iñaki J. Fernández de Viana González (coord.)
  5. Miguel Ángel Rodríguez Román (coord.)
  6. Estefanía Cortés Ancos (coord.)

Editorial: Universidad de Huelva

ISBN: 9798375732176

Any de publicació: 2023

Pàgines: 42-45

Congrés: Jornadas ScienCity (5. 2022. Huelva)

Tipus: Aportació congrés

Resum

The goal of this paper is to present an alternativesolution based on renewable energies for the powertrain to supplyin Remotely Piloted Aircraft Systems (RPAS), in order to increasetheir autonomy, reduce the noise footprint and eliminatepolluting emissions throw into the atmosphere. Hybridizinghydrogen-based fuel cells and batteries allow obtaining theadvantages of each one, increasing the autonomy, peak power andC-rating of the whole system.