El conocimiento especializado del profesor de matemáticas detectado en la resolución del problema de las cuerdas

  1. Escudero-Ávila, Dinazar I.
  2. Carrillo, José
  3. Flores-Medrano, Eric
  4. Climent, Nuria
  5. Contreras, Luis Carlos
  6. Montes, Miguel
Revista:
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática

ISSN: 1887-3987

Año de publicación: 2015

Volumen: 10

Número: 1

Páginas: 53-77

Tipo: Artículo

DOI: 10.30827/PNA.V10I1.6095 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Resumen

In this paper we show an analysis of the knowledge that evidences a secondary teacher to solve the circle chord problem (if there are n points in a circumference, is it possible to determine the number of all the possible cords?) using the analytical model of professional knowledge: mathematics teacher's specialised knowledge (MTSK). The results show the potential of the model as an analytical tool to deep in the comprehension and characterization of the mathematics teacher’s knowledge, especially the knowledge of topics.

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