#ProfesdeInstagramInstagram como recurso pedagógico para la mejora de la práctica docente

  1. Daniela Jaramillo-Dent
  2. M. Amor Pérez-Rodríguez
Revue:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Année de publication: 2020

Número: 515

Pages: 70-76

Type: Article

D'autres publications dans: Cuadernos de pedagogía

Résumé

Social networks have become the backbone of the socialization, creation and consumption habits of young people. Meanwhile, the teaching-learning processes have had a slow adaptation to these new forms of interaction. In this paper we present examples of successful initiatives in the use of Instagram as a means of supporting teachers in their teaching practice.

Références bibliographiques

  • Carpenter, J., Morrison, S., Craft, M., & Lee, M. (2019). Exploring How and Why Educators Use Instagram. In K. Graziano (Ed.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 2686-2691). Las Vegas, NV, United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://bit.ly/2ZmNm2C
  • Fernández, B. (2017, marzo, 9). «David Calle: «Hay que dar la vuelta a las clases’”. El País. hthttps://bit.ly/2BfSxtf
  • Gee, J.P., & Esteban-Guitart, M. (2019). El diseño para el aprendizaje profundo en los medios de comunica-ción sociales y digitales. Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, 27(58), 9-18. https://doi.org/10.3916/C58-2019-01
  • Leaver, T., Highfield, T., & Abidin, C. (2020), Instagram: Visual Social Media Cultures. Cambridge: Polity Press.
  • Orden ECD/65/2015, de 21 de enero, por la que se describen las relaciones entre las competencias, los contenidos y los criterios de evaluación de la educación primaria, la educación secundaria obligatoria y el bachillerato. https://bit.ly/2ZgfRz1
  • Statista (2018), Instagram monthly active users from January 2013 to June 2018, in millions. http://bit.ly/2Kh5yqs