¡Aprendiendo con nuestros abuelos!

  1. Inmaculada Bote González
  2. Francisco Javier García Prieto
Revista:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Ano de publicación: 2021

Número: 516

Páxinas: 40-47

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Cuadernos de pedagogía

Resumo

An integrated curricular proposal through service-learning in the Primary Education stage has allowed the development of a project under construction that attends to diversity through a methodological approach of life stories (biographical-narrative). This experience of innovation is the result of a proposal that promotes a community response in rural schools during the confinement decreed in the state of alarm (Covid-19).

Referencias bibliográficas

  • García Prieto, F. J. y Pozuelos. F. J. (2015). Una propuesta comunitaria para la educación en el medio rural. Cuadernos de Pedagogía, 459, 46-50.
  • Jiménez, J. (2014). Escuela rural: ¡Aquí no se acaba nunca! Cuadernos de Pedagogía, 451, 70-73.
  • Miró, D. y Molina, F. (2016). El aprendizaje-servicio en la escuela rural. La escuela rural al servicio del territorio y de la sociedad. Aula de innovación educativa, 257, 33-37.
  • Pozuelos, F. J. y García Prieto, F. J. (2020). Currículum integrado: estrategias para la práctica. Investigación en la Escuela, 100, 37-54. DOI: https://dx.doi.org/10.12795/IE.2020.i100.04