Las salidas al medio socio‐natural próximoalgunas reflexiones para la práctica

  1. Hortensia Morón Monge 1
  2. Mª del Carmen Morón Monge 2
  1. 1 Universidad de Sevilla
    info

    Universidad de Sevilla

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/03yxnpp24

  2. 2 Universidad de Huelva
    info

    Universidad de Huelva

    Huelva, España

    ROR https://ror.org/03a1kt624

Zeitschrift:
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

ISSN: 2530-9579

Datum der Publikation: 2019

Titel der Ausgabe: I Jornadas de la ÁPICE. La formación inicial en ciencias de maestros/as. Transferencia a la práctica

Ausgabe: 3

Nummer: 2

Seiten: 111-113

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

Zusammenfassung

When we work with science education with our preservice teachers, one of our purposes is to be able to see the difference between teaching science and doing science with their future class. For this, we work from the same teaching and learning approach that we want them to transfer to their classes tomorrow. We are talking about a perspective from the nature of science that allows them from observation and experience. However, this work is complicated when this future teacher is not used to observing and questioning their immediate surroundings. This work aims to analyze the importance of observation outside the classroom, assessing socio-natural spaces and show some first results and difficulties identified after practice.

Bibliographische Referenzen

  • Caballero, P. (2012). Potencial educativo de las actividades físicas en el medio natural: Actividades de colaboración simple. EmásF: revista digital de educación física, 19, 99-114.
  • Couso, D (2014). De la moda de “aprender indagando” a la indagación para modelizar: una reflexión crítica. En Investigación y transferencia para una educación en ciencias: Un reto emocionante (pp.1-28). Huelva: Servicio de Publicaciones Universidad de Huelva.
  • De la Blanca, S., Hidalgo, J. y Burgos, C. (2013). Escuela infantil y ciencia: la indagación científica para entender la realidad circundante. Enseñanza de las Ciencias, extra, 979-983.
  • Garritz, A. (2006). Naturaleza de la ciencia e indagación: cuestiones fundamentales para la educación científica del ciudadano. Revista Iberoamericana de Educación, 42(1), 127-152.
  • Morón, H y Morón MC (2017). ¿Educación Patrimonial o Educación Ambiental?: perspectivas que convergen para la enseñanza de las ciencias. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 14 (1), 244-257.
  • Romero-Ariza, M. (2017). El aprendizaje por indagación: ¿existen suficientes evidencias sobre sus beneficios en la enseñanza de las ciencias? Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 14(2), 286-299.