Implementación del programa Vivir y Sentir el patrimonio en un centro de educación secundaria. Un mar de patrimonio

  1. Mónica Trabajo Rite 1
  2. Inmaculada López Cruz
  1. 1 Facultad de Ciencias de la Educación, Psicología y Ciencias del Deporte. Universidad de Huelva
Revista:
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete

ISSN: 2171-9098 0214-4824

Año de publicación: 2019

Título del ejemplar: Innovación, investigación y docencia en espacios formales y no formales en Educación Patrimonial.

Volumen: 34

Número: 1

Páginas: 55-66

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete

Resumen

We present a teaching innovation project in heritage education developed in a secondary school and framed within the Vivir y Sentir el Patrimonio academic programme of the Junta de Andalucía. The aim of this project is to create cooperative and collaborative work dynamics through the study of heritage in its multiple typologies from the symbolic identity perspective. Based on an interdisciplinary approach in which the involvement of teachers in each area is essential, we hope that students recognize, value, disseminate, preserve and enjoy the heritage. The results show the creation of strong identity links with heritage, promoting attitudes of respect, appreciation and active conservation of the same

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