Agustín
García Barneto
Publications by the researcher in collaboration with Agustín García Barneto (13)
2016
-
Characterization of a bacterioruberin-producing Haloarchaea isolated from the marshlands of the Odiel river in the southwest of Spain
Biotechnology progress, Vol. 32, Núm. 3, pp. 592-600
2015
-
Studying the effects of laccase treatment in a softwood dissolving pulp: Cellulose reactivity and crystallinity
Carbohydrate Polymers, Vol. 119, pp. 53-61
2014
-
Thermogravimetric monitoring of oil refinery sludge
Journal of Analytical and Applied Pyrolysis, Vol. 105, pp. 8-13
2013
-
Gas production during the pyrolysis and gasification of biological and physico-chemical sludges from oil refinery
Journal of Analytical and Applied Pyrolysis
-
Influence of enzyme and chemical adsorption on the thermal degradation path for eucalyptus pulp
Thermochimica Acta, Vol. 551, pp. 62-69
-
Thermal characterization of new fire-insulating materials from industrial inorganic TiO2 wastes
Thermochimica Acta, Vol. 552, pp. 114-122
2011
-
Eucalyptus kraft pulp production: Thermogravimetry monitoring
Thermochimica Acta, Vol. 520, Núm. 1-2, pp. 110-120
-
Thermogravimetric measurement of amorphous cellulose content in flax fibre and flax pulp
Cellulose, Vol. 18, Núm. 1, pp. 17-31
-
Thermogravimetry study of xylanase- and laccase/mediator-treated eucalyptus pulp fibres
Bioresource Technology, Vol. 102, Núm. 19, pp. 9033-9039
-
Use of thermogravimetric analysis to monitor the effects of natural laccase mediators on flax pulp
Bioresource Technology, Vol. 102, Núm. 11, pp. 6554-6561
2008
-
Efecto de las simulaciones interactivas sobre las concepciones de los alumnos en relación con el movimiento armónico simple
REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias, Vol. 7, Núm. 3
2007
-
Aprendizaje constructivista y simulaciones interactivas en la enseñanza de la física
Enseñar en la Universidad: experiencias y propuestas de docencia universitaria (Netbiblo), pp. 107-118
2005
-
Aplicación de simulaciones interactivas en la enseñanza de la física
Innovamos juntos en la Universidad (Universidad de Huelva), pp. 121-134