
DIEGO
GOMEZ BAYA
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publikationen (160) Publikationen von DIEGO GOMEZ BAYA
2025
-
Analysis of the Beliefs About Critical Competence in a Sample of Psychosocial and Socio-Educational Intervention Professionals in Master’s Degree Training
Journal of Intelligence, Vol. 13, Núm. 3
-
Differential Effects by Caring and Positive Empathy on Depression and Anxiety: Gender Differences in a Sample of Spanish University Students
Psychiatry International, Vol. 6, Núm. 1
-
Interventions to Promote Civic Engagement Among Youth and Its Outcomes on Mental Health: A Scoping Review
Children, Vol. 12, Núm. 6
-
Physical Activity and Sedentary Patterns of Pregnant Women in Southern Spain and the Relationship with Sociodemographic and Obstetric Characteristics: A Cross-Sectional Study
Healthcare (Switzerland), Vol. 13, Núm. 12
-
Relationship between social support and perinatal depression during the COVID-19 pandemic
Journal of Reproductive and Infant Psychology, Vol. 43, Núm. 1, pp. 167-180
-
The Developmental Assets Model for Positive Youth Development and Social Contribution: A Qualitative Study of Spanish Undergraduates
New Directions for Child and Adolescent Development, Vol. 2025, Núm. 1
-
The mediating role of the 5Cs of PYD in the relationship between grit and academic adjustment in Spanish undergraduates
Frontiers in Education, Vol. 10
2024
-
A Mixed Study of Beliefs about Critical Thinking in a Sample of Trainee Teachers in Argentina and Spain
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 2
-
A scoping review of the research evidence of the developmental assets model in Europe
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Aportes para la mirada social
Aportes para la mirada social: proyecto de innovación docente: promoción de la competencia crítica mediante el estudio de casos socioeducativos (Pequén Académico), pp. 4-6
-
Aportes para la mirada social: proyecto de innovación docente: promoción de la competencia crítica mediante el estudio de casos socioeducativos
koord.
Pequén Académico
-
Aproximación a percepciones de estudiantes universitarios sobre pensamiento crítico
Aportes para la mirada social: proyecto de innovación docente: promoción de la competencia crítica mediante el estudio de casos socioeducativos (Pequén Académico), pp. 52-64
-
Contribuciones para la inclusión socioeducativa
Contribuciones para la inclusión socioeducativa: Proyecto de Innovación Docente: Promoción de la competencia crítica y la capacidad de afrontar las situaciones estresantes mediante el estudio de casos socioeducativos (Pequén Académico), pp. 4-5
-
Contribuciones para la inclusión socioeducativa: Proyecto de Innovación Docente: Promoción de la competencia crítica y la capacidad de afrontar las situaciones estresantes mediante el estudio de casos socioeducativos
koord.
Pequén Académico
-
Effectiveness of a Postpartum Breastfeeding Support Group Intervention in Promoting Exclusive Breastfeeding and Perceived Self-Efficacy: A Multicentre Randomized Clinical Trial
Nutrients, Vol. 16, Núm. 7
-
El absentismo en educación secundaria: prevalencia y perfiles del alumnado incluyendo características del contexto familiar y de la vinculación con el centro
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 2, pp. 141-166
-
Empowering teachers across Europe to deal with social and emotional diversity-related challenges: Experimentation perspectives
Análisis y modificación de conducta, Vol. 50, Núm. 185, pp. 159-161
-
Evaluation of the Impact of a Midwife-Led Breastfeeding Group Intervention on Prevention of Postpartum Depression: A Multicentre Randomised Clinical Trial
Nutrients, Vol. 16, Núm. 2
-
Gestión institucional hospitalaria y modelos de abordaje de la discapacidad intelectual
Técnica administrativa, Vol. 23, Núm. 98
-
High Prevalence of Tobacco Consumption among Pregnant Women in a Southern European City (Seville): A Challenge for the Health System
Toxics, Vol. 12, Núm. 10