PEDRO JUAN
PEREZ MORENO
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publicaciones (43) Publicaciones de PEDRO JUAN PEREZ MORENO
2024
-
A Network Analysis Study on the Structure and Gender Invariance of the Satisfaction with Life Scale among Spanish University Students
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
Comparison of Emotional Processing Between Patients with Substance Use Disorder and Those with Dual Diagnosis: Relationship with Severity of Dependence and Use During Treatment
Journal of Psychoactive Drugs, Vol. 56, Núm. 1, pp. 97-108
-
Satisfacción Sexual: un estudio de su Correlación con el Autoconcepto, la Ansiedad Social y la Comunicación Sexual en universitarios en parejas heterosexuales
Revista de psicoterapia, Vol. 35, Núm. 128, pp. 80-88
2023
-
Impulsivity Predicts Relapse—but Not Dropout—in Outpatients with SUD: a Longitudinal Study
International Journal of Mental Health and Addiction
-
Validation of the Curiosity and Exploration Inventory-II in Spanish University Students
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8
2022
-
Changes in Drug-Related Implicit Associations during Substance Use Disorder Treatment: The Role of the Therapeutic Context
Substance Use and Misuse, Vol. 57, Núm. 2, pp. 185-192
-
Validación de las Escalas Uso Problemático de Medios con Pantallas y su versión corta en población española
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 9, Núm. 2
2021
-
Asociación entre suicidio y acoso escolar: Una revisión teórica narrativa actualizada
Investigación e intervención en Salud: revisiones sobre los nuevos retos (Dykinson), pp. 249-258
-
El Suicidio en el medios de comunicación: aplicación del Inventario de Tratamiento Periodístico del Suicidio (ITPS) en noticias de medios españoles
Avances de investigación en salud: buscando respuestas en la evidencia científica (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 399-407
-
Fenómeno del Suicidio desde la perspectiva bioecológica de Bonfenbrenner
Avances de investigación en salud: buscando respuestas en la evidencia científica (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 313-321
-
Impairments in Executive Functioning in Patients with Comorbid Substance Use and Personality Disorders: A Systematic Review
Journal of Dual Diagnosis, Vol. 17, Núm. 1, pp. 64-79
-
Inventario del Tratamiento Periodístico del Suicidio: una herramienta para los medios de comunicación
Avances de investigación en salud: buscando respuestas en la evidencia científica (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 347-354
-
Revisión Sistemática del uso de la Autopsia Psicológica en la Investigación sobre Suicidio en España
Avances de investigación en salud: buscando respuestas en la evidencia científica (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 497-504
2020
-
Association of Religious Activity with Male Suicide Deaths
Suicide and Life-Threatening Behavior, Vol. 50, Núm. 2, pp. 449-460
-
Cyber dating violence: A Review of Its Research Methodology
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 2, pp. 200-209
-
Dimensions of leisure and perceived health in young university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-14
-
Diseño de un marteloscopio para la simulación de gestión selvícola de alcornocal en condiciones reales
Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-12
-
Personality Traits and Impulsivity Tasks Among Substance Use Disorder Patients: Their Relations and Links With Retention in Treatment
Frontiers in Psychiatry, Vol. 11
2019
-
Reliability and validity evidence of a new interpretation bias task in patients diagnosed with drug use disorder: a preliminary study of the Word Association Task for Drug Use Disorder (WAT-DUD)
American Journal of Drug and Alcohol Abuse, Vol. 45, Núm. 4, pp. 365-376
2018
-
Diseño, instalación y aplicación de la herramienta marteloscopio para el entrenamiento práctico y la incorporación efectiva de valores económicos, ecológicos y sociológicos a los tratamientos selvícolas en monte
Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 5, Núm. 5, pp. 80-84