FORM. INIC. Y DESARROLLO PROF. DE PROFESORES (DESYM)
Universidad Rey Juan Carlos
Madrid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad Rey Juan Carlos (9)
2024
-
Pedagogical and Technical Analyses of Massive Open Online Courses on Artificial Intelligence
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
2022
-
Citizenship, heritage and inclusive education: construction of a category system for the analysis of didactic experiences
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 17, pp. 59-72
-
Concepciones docentes de ciudadanía en los contextos universitarios de España y Japón
Procesos de enseñanza y aprendizaje en contextos sociales y educativos (Dykinson), pp. 9-20
2021
-
Active participation and commitment in the teaching of social sciences:: Towards a research teaching profile
Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS (Dykinson), pp. 13-24
2020
-
Citizenship and pluriculturalism approaches of teachers in the hispanic and Japanese contexts: Higher education research
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8
-
Ciudadanía orientada a la justicia y participación del alumnado en la evaluación grupal
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
2019
-
Citizenship and plurilingual social actors in Spain and Japan: methodological aspects and introduction to exploratory analysis regarding the plurilingual competition category
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 12, pp. 50-62
-
Educación ciudadana y plurilingüismo en escenarios formativos de educación superior.
Experiencias en innovación docente y aportes de investigación sobre la praxis universitaria. (Octaedro), pp. 34-50
-
Multicultural competence and cosmopolitan citizenship in the Hispanic-Japanese context of Higher Education
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 8, Núm. 2, pp. 166-183