FORM. INIC. Y DESARROLLO PROF. DE PROFESORES (DESYM)
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Salamanca (13)
2023
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
El libro “Didáctica Matemática Heurística” de Pedro Puig Adam
Ensino em Re-Vista, Vol. 28, pp. 1-25
2017
-
Collaborative work with Android Applications: research and practice
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
-
Sucesión de sumas parciales como proceso iterativo infinito: un paso hacia la comprensión de las series numéricas desde el modelo APOS
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 35, Núm. 1, pp. 89-110
2016
-
Conexiones entre la matemática y otras disciplinas en la formación de maestros de educación infantil
Investigación en Educación Matemática XX
-
Connections between mathematics and other disciplines in trainees specialised on the Early Years
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
-
Conocimiento de un profesor universitario en la enseñanza del concepto de sucesión numérica
Investigación en Educación Matemática XX
-
Knowledge of a university teacher in the teaching of numerical succession
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
2014
-
Improving our own knowledge through analysing an episode from teachers' practice - different focuses of analysis
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVIII
-
Matemáticas en el Thyssen: Algo más que geometría
Actas del congreso: Las enseñanzas de la matemáticas (Junta de Castilla y León), pp. 315-322
2013
-
Growth in the understanding of infinite numerical series: a glance through the Pirie and Kieren theory
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 44, Núm. 5, pp. 652-662
2011
-
MODELLING AS AN INNOVATIVE METHODOLOGY FOR ENGINEERING AND SECONDARY EDUCATION
INTED2011: 5TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE