ESTRATEGIAS DE INNOVACIÓN Y DESARROLLO EN LA EMPRESA TURÍSTICA
Publications (68) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Las empresas del siglo xxi, procesos de atracción del talento y retención de trabajadores
Orientación laboral; recursos y herramientas para la intervención (Aula Magna), pp. 223-260
-
Psychological distress among unemployed migrants settling in southwestern Spain: A cross-sectional study
Medicine (United States), Vol. 103, Núm. 15
2023
-
Dimensions That Influence the Creation of Brand Value of a Music Event and Its Influence on Attendee Satisfaction
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 3
-
Violencia en el trabajo y compromiso laboral en los profesionales de enfermería en España: un estudio transversal
Revista espanola de salud publica, Vol. 97
-
Workplace Violence: Impact on the Commitment and Involvement of Nurses at Work
Journal of Nursing Management, Vol. 2023
2022
-
Influencia del valor de marca en la satisfacción y las intenciones conductuales de los asistentes a los festivales de música
XXIV Seminario Luso-Español de Economía Empresarial: Libro de resúmenes / Livro de resumos : Cáceres, 16, 17 y 18 de noviembre de 2022
2020
-
Impacts of tourism development and residents' satisfaction: An explanatory model for the case of Huelva, Spain
Handbook of Research on Resident and Tourist Perspectives on Travel Destinations (IGI Global), pp. 41-65
-
La percepción del cliente en oficinas bancarias transformadas hacia un modelo flagships: Un análisis partial least square
Economía empresarial. Aportaciones científicas para su desarrollo: libro de resumenes del XXII Seminario Hispano Luso de Economía Empresarial. 5 y 6 de Noviembre de 2020 Facultade de C.C. Empresariais e Turismo Campus de Ourense Universidade de Vigo
2016
-
Institutional pressures, environmental responsibility and social legitimacy: Longitudinal analysis applied to golf tourism
Impact Assessment in Tourism Economics (Springer International Publishing), pp. 173-187
-
Socially responsible practices in hotels: Factor analysis and descriptive statistics
Global Dynamics in Travel, Tourism, and Hospitality (IGI Global), pp. 262-282
2015
-
Golf tourism, its institutional setting, and environmental management: A longitudinal analysis
European Journal of Tourism Research, Vol. 9, pp. 41-56
2014
-
A lexitimidade social dos campos de golf andaluces mediante prácticas ambientais e a súa relación co desempeño: un estudo lonxitudinal
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 23, Núm. 2, pp. 5-26
2013
-
Institutional analysis of environmental management practices: Application to golf courses
Quantitative Methods in Tourism Economics (Physica-Verlag), pp. 307-327
-
Las presiones institucionales del entorno medioambiental: aplicación a los campos de golf
Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 22, Núm. 1, pp. 29-38
2012
-
Corporate social responsibility in Spanish hotel chains: Determinants of its level of development and consequences
European Journal of Tourism Research, Vol. 5, Núm. 2, pp. 191-195
-
El entorno institucional de carácter medioambiental de los campos de golf andaluces: un análisis factorial
Cuadernos de turismo, Núm. 29, pp. 209-229
-
Influence of the institutional context on the performance of golf courses, considering the natural environment
Environmental Engineering and Management Journal, Vol. 11, Núm. 11, pp. 2001-2012
-
Legitimidad social versus desempeño en las políticas de responsabilidad social mediambiental de los campos de golf Andaluces
Visión de futuro, Vol. 16, Núm. 2
-
Social legitimacy versus business performance in the environmental social responsibility policies of Andalusian golf courses
Visión de futuro, Vol. 16, Núm. 2
2011
-
Análisis institucional de las prácticas de gestión ambiental de los campos de golf andaluces: memoria para optar al grado de doctor
Huelva : Universidad de Huelva, 2011