ESTRATEGIAS DE INNOVACIÓN Y DESARROLLO EN LA EMPRESA TURÍSTICA
Publicacións (65) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
Clustering residents of a Spanish mining site: when attitudes towards tourism are not linked to perceptions
Investigaciones Regionales = Journal of Regional Research, Núm. 58, pp. 131-161
-
Las empresas del siglo xxi, procesos de atracción del talento y retención de trabajadores
Orientación laboral; recursos y herramientas para la intervención (Aula Magna), pp. 223-260
-
Psychological distress among unemployed migrants settling in southwestern Spain: A cross-sectional study
Medicine (United States), Vol. 103, Núm. 15
-
Residents' pro-tourism attitudes, intentions, and behaviours: A meta-analysis
European Journal of Tourism Research, Vol. 38
2023
-
Dimensions That Influence the Creation of Brand Value of a Music Event and Its Influence on Attendee Satisfaction
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 3
-
El papel de la población local residente en el desarrollo turístico andaluz
El futuro del turismo en Andalucía (Dykinson), pp. 221-253
-
Modeling Residents’ WOM Behavior Toward Tourism Through Altruism and the Theory of Reasoned Action
Leisure Sciences
-
Residents as gratuitous referrals at destination: An integrative model from altruistic values to pro-tourism behavior
International Journal of Tourism Research, Vol. 25, Núm. 3, pp. 359-371
-
Turismo Industrial en Andalucía: un segmento emergente
El futuro del turismo en Andalucía (Dykinson), pp. 55-83
-
Violencia en el trabajo y compromiso laboral en los profesionales de enfermería en España: un estudio transversal
Revista espanola de salud publica, Vol. 97
-
Workplace Violence: Impact on the Commitment and Involvement of Nurses at Work
Journal of Nursing Management, Vol. 2023
2022
-
Influencia del valor de marca en la satisfacción y las intenciones conductuales de los asistentes a los festivales de música
XXIV Seminario Luso-Español de Economía Empresarial: Libro de resúmenes / Livro de resumos : Cáceres, 16, 17 y 18 de noviembre de 2022
2020
-
Impacts of tourism development and residents' satisfaction: An explanatory model for the case of Huelva, Spain
Handbook of Research on Resident and Tourist Perspectives on Travel Destinations (IGI Global), pp. 41-65
-
La percepción del cliente en oficinas bancarias transformadas hacia un modelo flagships: Un análisis partial least square
Economía empresarial. Aportaciones científicas para su desarrollo: libro de resumenes del XXII Seminario Hispano Luso de Economía Empresarial. 5 y 6 de Noviembre de 2020 Facultade de C.C. Empresariais e Turismo Campus de Ourense Universidade de Vigo
-
The jungle of support: What do we really mean when we say "residents' support"?
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18
2016
-
Institutional pressures, environmental responsibility and social legitimacy: Longitudinal analysis applied to golf tourism
Impact Assessment in Tourism Economics (Springer International Publishing), pp. 173-187
-
Socially responsible practices in hotels: Factor analysis and descriptive statistics
Global Dynamics in Travel, Tourism, and Hospitality (IGI Global), pp. 262-282
2015
-
Golf tourism, its institutional setting, and environmental management: A longitudinal analysis
European Journal of Tourism Research, Vol. 9, pp. 41-56
2014
-
A lexitimidade social dos campos de golf andaluces mediante prácticas ambientais e a súa relación co desempeño: un estudo lonxitudinal
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 23, Núm. 2, pp. 5-26
2013
-
Clustering industrial heritage tourists: Motivations for visiting a mining site
Heritage and Tourism: Place, Encounter, Engagement (Taylor and Francis), pp. 274-292