ANGEL
HERNANDO GOMEZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
RAMON
TIRADO MORUETA
CATEDRATICO DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con RAMON TIRADO MORUETA (27)
2023
-
The role of teacher support in the acquisition of digital skills associated with technology-based learning activities: the moderation of the educational level
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 18
2021
-
From Internet access to problematic use: multigroup analysis of push and pull factors
Behaviour and Information Technology, Vol. 40, Núm. 13, pp. 1375-1389
2020
-
Exploring Social Network Structure Patterns Suitable to the Community of Inquiry Model Moderated by the Task
Journal of Educational Computing Research, Vol. 58, Núm. 2, pp. 319-342
2018
-
Brechas instrumentales y de competencias digitales en contextos múltiples
Competencias mediáticas en medios digitales emergentes (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 113-131
-
Redes sociales y estudiantes: motivos de uso y gratificaciones. Evidencias para el aprendizaje
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 3, pp. 291-298
-
The socio-demographic divide in Internet usage moderated by digital literacy support
Technology in Society, Vol. 55, pp. 47-55
2017
-
Patterns of Participation and Social Connections in Online Discussion Forums
Small Group Research, Vol. 48, Núm. 6, pp. 639-664
2016
-
Exploring social and cognitive presences in communities of inquiry to perform higher cognitive tasks
Internet and Higher Education, Vol. 31, pp. 122-131
-
The capacity of elderly citizens to access digital media in Andalusia (Spain)
Information Communication and Society, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1427-1444
2015
-
Media competence in adult citizens in Andalusia, Spain
Information Communication and Society, Vol. 18, Núm. 6, pp. 659-679
-
The effect of centralization and cohesion on the social construction of knowledge in discussion forums
Interactive Learning Environments, Vol. 23, Núm. 3, pp. 293-316
2014
-
Adoption of B-learning at universities in Spain: The influence of environment and personal factors
Educational Technology Use and Design for Improved Learning Opportunities (IGI Global), pp. 286-310
2013
-
Análisis de los factores sociales y cognitivos en una experiencia virtual de aprendizaje
Educación mediática y competencia digital: ludoliteracy, creación colectiva y aprendizajes
-
La competencia mediática en personas mayores
EDMETIC, Vol. 2, Núm. 2, pp. 94-111
-
La enseñanza obligatoria ante la competencia en comunicación audiovisual en un entorno digital
Creando redes, estableciendo sinergias: la contribución de la investigación a la educación : I Simposio internacional REUNI+D
2012
-
B-learning at universities in Andalusia (Spain): From traditional to student-centred learning
International Journal of Technology and Human Interaction, Vol. 8, Núm. 2, pp. 56-76
-
La competencia mediática en personas mayores. Propuesta de un instrumento de evaluación
Icono14, Vol. 10, Núm. 3, pp. 134-158
-
Las competencias de las personas mayores en TIC's
Nuevos tiempos, nuevos retos, nuevas sociologías (Toledo: Asociación castellano manchega de sociología, 2012), pp. 876-887
-
Perfil de los jóvenes que practican el botellón
A tu Salud, Núm. 78, pp. 10-14
2011
-
Aprendizaje cooperativo on-line a través de foros en un contexto universitario: un análisis del discurso de las redes
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 20, pp. 49-71