DIDACTICAS INTEGRADAS
Fachbereich
Alberto
Grao Cruces
Publikationen, an denen er mitarbeitet Alberto Grao Cruces (12)
2025
-
A mixed-methods approach of the effect of physically active learning on time-on-task in the secondary education class: The ACTIVE CLASS study
Learning and Instruction, Vol. 97
-
Effectiveness of a multicomponent intervention to promote physical activity during the school day: rationale and methods of the MOVESCHOOL study
Frontiers in Public Health, Vol. 13
-
Feasibility, Acceptability, and Effectiveness of Physically Active Lessons in Secondary Education: ACTIVE CLASS Pilot Study
Translational Journal of the American College of Sports Medicine, Vol. 10, Núm. 2
-
Fitness, Weight Status and Executive Functions in Adolescents: A Cluster Analysis
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 35, Núm. 8
2024
-
The Erasmus+ EUMOVE project-a school-based promotion of healthy lifestyles to prevent obesity in European children and adolescents
European journal of public health, Vol. 34, Núm. 5, pp. 955-961
2023
-
Aprendizaje físicamente activo: fundamentos teóricos y estrategias prácticas para la materia de matemáticas en 1º y 2º de ESO
Dykinson
-
Effects of the inclusion of physical activity in secondary education academic classes on educational indicators and health markers: rationale and methods of the ACTIVE CLASS study
Frontiers in Public Health, Vol. 11
2015
-
Asociación entre calidad del servicio deportivo, valor y satisfacción de usuarios en España
Universitas psychologica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 589-598
2014
-
Abandono de usuarios en un centro deportivo español: segmentación
Movimento: revista da Escola de Educação Física, Vol. 20, Núm. 2, pp. 619-635
-
Segmentación de usuarios de servicios deportivos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 25, pp. 90-94
2013
-
Duration of membership at sports centers and reasons for quitting
Perceptual and Motor Skills, Vol. 117, Núm. 3, pp. 733-741
2012
-
Estudio comparativo entre una metodología de aprendizaje tradicional respecto a una metodología de aprendizaje basada en el Learning by doing para la consecución de competencias específicas
UPO INNOVA: revista de innovación docente, Núm. 1, pp. 159-166