PSICOLOGIA SOCIAL, EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACION
Département
Universidad de Cádiz
Cádiz, EspañaPublications en collaboration avec des chercheurs de Universidad de Cádiz (24)
2024
-
Digital Violence in University Student Couples: England vs. Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 7
-
Diseño de la evaluación de los grupos socioeducativos para hombres en atención primaria
Gaceta sanitaria, Vol. 38, pp. 102354
2023
-
Attitudes, knowledge and perceptions of care staff in long-term care homes about residents’ sexual expressions. Systematic review
Revista Internacional de Andrologia, Vol. 21, Núm. 4
-
Digital Violence in Affective-Sexual Relationships among Spanish University Students
European Journal of Contemporary Education, Vol. 12, Núm. 4, pp. 1231-1243
2022
-
Validación del Cuestionario de Violencia Digital (Digital Violence Questionnaire, DVQ) en la pareja sentimental
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 28, Núm. 2
2021
-
Health professionals’ perception about the socio-educational group intervention with women who present somatic symptoms without organic cause
Atencion Primaria, Vol. 53, Núm. 7
-
Impact of primary care socio-educational groups in mental health of women
Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 4, pp. 345-351
-
Necesidades psicológicas, motivación e intención de ser físicamente activo del alumnado de educación física
Journal of sport and health research, Vol. 13, Núm. 3
-
Una experiencia de transferencia de conocimientos. El grupo como estrategia de intervención con mujeres que presentan malestares de género
IV Congreso Internacional de Trabajo Social (CIFETS 2021) XIII Congreso de Facultades y Escuelas de Trabajo Social. "Trabajo Social en la Era Digital: Ética y Cuidados"
2020
-
Socioeconomic Inequalities in Health Through Lifestyles: Analysing Gender and Age Differences in Andalusia, Spain
Journal of Community Health, Vol. 45, Núm. 4, pp. 836-845
2019
-
Análisis de la motivación en las clases de Educación Física de primer ciclo de Primaria
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 12, pp. 28-45
-
Detección y notificación del maltrato infantil: un estudio en docentes de educación infantil y primaria
XXVI Congreso Internacional de Psicología INFAD
-
Detección y notificación del maltrato infantil: un estudio en docentes de educación infantil y primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 57-68
-
Exploring the Complex Associations Among Social Determinants of Health in Andalusia After the 2008 Financial Crisis
Social Indicators Research, Vol. 141, Núm. 2, pp. 873-893
-
Modelo predictivo de la inteligencia emocional y rasgos de impulsividad en la búsqueda de sensaciones en jóvenes universitarios: una comparación de género
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 291-300
-
Proceso emocional de la toma de decisiones en estudiantes universitarios
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 261-272
-
Publicidad y competencia mediática para la educación ambiental en alumnos de primaria
Alteridad: revista de educación, Vol. 14, Núm. 2, pp. 220-230
-
Quality indicators in Higher Education: analysis of psychosocial factors of students
Revista de Psicología y Educación, Vol. 14, Núm. 1, pp. 27-37
-
The demedicalisation of women's daily lives: socio-educational groups in the Andalusian Public Health System
Gaceta Sanitaria, Vol. 33, Núm. 4, pp. 398-400
2018
-
How women migrants cope with their labour experience: the case of eastern european women working on strawberry farms in spain
Psychological Thought, Vol. 11, Núm. 2, pp. 174-194