Department
PEDAGOGIA
Articles (31) Publications in which a researcher has participated
2024
-
20 Años sobre el Impacto de la Investigación Educativa en la Práctica. Algunas Recomendaciones y Propuestas de Mejora
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 121-140
-
Classroom organization and teaching methodology - keys to interactions in Early Childhood Education (ECE)
Pedagogies, Vol. 19, Núm. 1, pp. 126-147
-
Content On Active Ageing In University Degrees: A Study In Spain And Portugal
Análisis y modificación de conducta, Vol. 50, Núm. 182, pp. 109-128
-
Convergencias y divergencias en la competencia digital de los docentes en formación
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 1, pp. 9-24
-
Digital Violence in University Student Couples: England vs. Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 21, Núm. 7
-
Diseño y validación de una escala de autopercepción de la competencia macronarrativa en estudiantes universitarios
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 23, Núm. 2
-
Editorial. Monográfico: Género y sexualidad: nuevos enfoques terapéuticos
Revista de psicoterapia, Vol. 35, Núm. 128, pp. 1-3
-
Educommunication and ICT: from a corpus to a model of educational intervention for critical attitude
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 33, Núm. 2, pp. 235-254
-
El impacto de la Inteligencia Artificial en Comunicación. Revisión sistematizada de la producción científica española en Scopus (2020-2023)
Razón y palabra, Vol. 28, Núm. 119, pp. 65-79
-
Emprendimiento en Perú antes y durante la Covid-19: determinantes, brecha en ingresos y eficiencia técnica
Revista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, Vol. 37, pp. 1-22
-
Estudio bibliométrico sobre la Educación de Calidad
Revista de educación, Núm. 404, pp. 139-168
-
Giving a voice to the best faculty members: benefits of digital resources for the inclusion of all students in Arts and Humanities
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 7, pp. 1240-1257
-
Inclusive Pedagogy at University: Faculty Members’ Motivations
Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 11
-
LEAD COLLABORATION TO LEARN FROM DIALOGUE AND DIVERSITY – CONTRIBUTIONS OF INNOVATIVE CENTERS: ACHIEVEMENTS AND CHALLENGES
Cadernos CEDES, Vol. 44, Núm. 123, pp. 180-196
-
La alfabetización mediática como herramienta de prevención de la discriminación en las aulas
Encuentros: Revista de Ciencias Humanas, Teoría Social y Pensamiento Crítico, Núm. 20, pp. 309-324
-
Learning environments in compulsory secondary education (ESO): validation of the physical, learning, teaching and motivational scales
Learning Environments Research, Vol. 27, Núm. 1, pp. 53-75
-
Media and Information Literacy in the Prescribed Curriculum: A Systematic Review on its Integration
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 8, pp. 9445-9472
-
Metodologías activas en la universidad: análisis bibliométrico internacional (2003-2023)
Formación Universitaria, Vol. 17, Núm. 4, pp. 151-162
-
Motivaciones y contradicciones en el uso de las redes sociales en estudiantes universitarios
Revista de comunicación, Vol. 23, Núm. 1
-
Moving towards inclusive university teaching: Experiences and impact of a training course on active and participatory methodologies
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9