Centro de Investigación en Pensamiento Contemporáneo e Innovación para el Desarrollo Social
Centro de investigación
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (33)
2024
-
Holistic exploration of reading comprehension skills, technology and socioeconomic factors in Spanish teenagers
Heliyon, Vol. 10, Núm. 12
-
The Promotion of Originality Perceived in Two Multimodal Storytelling Applications: Storybird and Scratch
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
Financial Market Participation and Retirement Age of the UK Population
International Journal of Financial Studies, Vol. 11, Núm. 1
-
Financial knowledge and financial behaviour: The moderating role of home ownership
Finance Research Letters, Vol. 57
-
Nurses' and midwives' perceptions and strategies to cope with perinatal death situations: A systematic literature review
Journal of Advanced Nursing, Vol. 79, Núm. 3, pp. 910-921
2022
-
Baloncesto y emociones
Ciencia y práctica en baloncesto, una relación de presente y futuro (Servicio de Publicaciones), pp. 57-84
-
Technology Usage and Academic Performance in the Pisa 2018 Report
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 11, Núm. 1, pp. 130-145
2021
-
Menstrual Migraine Among Spanish University Students
Journal of Pediatric Nursing, Vol. 56, pp. e1-e6
2020
-
Bank power, block ownership, boards and financial distress likelihood: An investigation of Spanish listed firms
Journal of Corporate Finance, Vol. 64
-
Understanding the stakeholders’ role in a business failure situation: an empirical boosting approach
Revista de contabilidad = Spanish accounting review: [RC-SAR], Vol. 23, Núm. 1, pp. 113-126
2019
-
Stakeholders and long-term sustainability of SMEs. Who really matters in crisis contexts, and when
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 23
-
The impact of corporate governance on corruption disclosure in European Listed Firms through the implementation of directive 2014/95/EU
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 22
2018
-
Repercusión de la metodología del trabajo en equipo sobre el proceso de aprendizaje: La opinión de los estudiantes
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
-
The implied equity duration when discounting and forecasting parameters are industry specific
Accounting and Finance, Vol. 58, pp. 179-209
2017
-
Costes y beneficios asociados a la pena de prisión en España: impacto de la pena de prisión permanente revisable
Penas de prisión de larga duración: una perspectiva transversal (Tirant lo Blanch), pp. 396-439
-
Formulating and elaborating a model for the measurement of intellectual capital in Spanish public universities
International Review of Administrative Sciences, Vol. 83, Núm. 1, pp. 149-176
2016
-
Corporate governance effect on financial distress likelihood: evidence from Spain
Revista de contabilidad = Spanish accounting review: [RC-SAR], Vol. 19, Núm. 1, pp. 111-121
-
La adquisición de competencias y la obtención de resultados de aprendizaje en los estudiantes universitarios: un análisis desde la perspectiva de género
FECIES 2016
-
The role of institutional shareholders as owners and directors and the financial distress likelihood. Evidence from a concentrated ownership context
European Management Journal, Vol. 34, Núm. 4, pp. 439-451
2015
-
El reto de la coordinación en el Grado en Administración y Dirección de Empresas en la Facultad de Ciencias Sociales de Cuenca
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XI FECIES