Centro de Investigación en Pensamiento Contemporáneo e Innovación para el Desarrollo Social
Centro de investigación
Universidad Complutense de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (28)
2024
-
Presentación: Narrativas en la transición digital: desinformación, posverdad y razón
Enrahonar: an international journal of theoretical and practical reason, Núm. 73, pp. 7-11
2023
-
Determination of Internet appropriation by older people through technological support services
New Media and Society, Vol. 25, Núm. 5, pp. 1065-1086
-
El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15
-
Social and moral psychology of COVID-19 across 69 countries
Scientific Data
-
The digital inclusion of older people in Spain: technological support services for seniors as predictor
Ageing and Society, Vol. 43, Núm. 6, pp. 1409-1435
2022
-
Gender Equity in Initial Teacher Training: Descriptive and Factorial Study of Students’ Conceptions in a Spanish Educational Context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 14
-
La escuela rural en la formación inicial del profesorado de Educación Infantil y Primaria: un campo por explorar
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 26, Núm. 2, pp. 141-159
-
La función coeducativa de los espacios patrimoniales: el caso del Museo Nacional de Antropología
RESEÑAS de Enseñanza de la Historia, Núm. 20, pp. 11-31
-
Nuevos enfoques organizativos de los centros educativos
Organizaciones educativas: evolución de perspectivas hasta la sociedad postdigital (McGraw Hill España), pp. 45-65
-
Predicting attitudinal and behavioral responses to COVID-19 pandemic using machine learning
PNAS Nexus, Vol. 1, Núm. 3
-
Protocolo de Investigación del proyecto “Desarrollo Positivo Juvenil en Estudiantes Universitarios Españoles"
Análisis y modificación de conducta, Vol. 48, Núm. 178, pp. 15-26
2021
-
El valor educativo del patrimonio en Educación Infantil: análisis y perspectivas de futuro
Investigación y buenas prácticas en educación patrimonial entre la escuela y el museo: territorio, emociones y ciudadanía (Trea), pp. 393-406
-
Food selectivity, nutritional inadequacies, and mealtime behavioral problems in children with autism spectrum disorder compared to neurotypical children
International Journal of Eating Disorders, Vol. 54, Núm. 12, pp. 2155-2166
-
Foreword. Quality in multilingual higher education: From supra-national strategies to institutional realizations
Developing and Evaluating Quality Bilingual Practices in Higher Education
-
Grado en Turismo: una reformulación educativa.
Innovación universitaria: reformulaciones en la nueva educación (Octaedro), pp. 9-22
-
Patrimonio y coeducación en el marco curricular de la educación primaria
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 65-82
-
Stock market bubbles and monetary policy effectiveness
European Journal of Finance, Vol. 27, Núm. 10, pp. 963-975
-
Understanding internet appropriation among older people through institutional supports in Spain
Technology in Society, Vol. 64
2020
-
Determinants of social gratifications obtained by older adults moderated by public supports for Internet access in Spain
Telematics and Informatics, Vol. 49
2019
-
Association Between Feeding Problems and Oral Health Status in Children with Autism Spectrum Disorder
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 49, Núm. 12, pp. 4997-5008