LUIS CARLOS
CONTRERAS GONZALEZ
CATEDRATICO DE UNIVERSIDAD
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Sevilla (13)
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
2019
-
Estructurando la formación inicial de profesores de matemáticas: una propuesta desde el modelo MTSK
Investigación sobre el profesor de matemáticas: Práctica de aula, conocimiento, competencia y desarrollo profesional (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 157-175
-
Features of the specialised knowledge in geometry of prospective primary teachers at the beginning of their training
Student Teaching: Perspectives, Opportunities and Challenges (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 57-107
-
Features of the specialised knowledge in geometry of prospective primary teachers at the beginning of their training
Student teaching: Perspectives, opportunities and challenges (Nova Science Publishers), pp. 57-107
2018
-
The mathematics teacher’s specialised knowledge (MTSK) model*
Research in Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 3, pp. 236-253
2016
-
Conocimiento especializado, movilizado y emergente, en una clase de primaria sobre las posiciones relativas de las rectas
Investigación en Educación Matemática XX
-
Specialised knowledge which is mobilised and emerges in a Primary school class when dealing with the relative positions of straight lines
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XX
2014
-
Improving our own knowledge through analysing an episode from teachers' practice - different focuses of analysis
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVIII
-
Mejorar nuestro propio conocimiento mediante el análisis de un episodio de la práctica – distintos focos de análisis
Investigación en Educación Matemática XVIII
-
Oportunidades de aprendizaje y competencias matemáticas: Un estudio de dos casos
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 28, Núm. 48, pp. 89-109
2013
-
Advances in a model of relationship between opportunities to learn and mathematics competence
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 27, Núm. 47, pp. 779-804
2012
-
An exploratory study about student teachers' numerical competences
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 26, Núm. 42 B, pp. 433-457