SUSANA
MENENDEZ ALVAREZ-DARDET
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacions (87) Publicacions de SUSANA MENENDEZ ALVAREZ-DARDET
2024
-
Personas mayores y soledad: conocer para intervenir
Análisis y modificación de conducta, Vol. 50, Núm. 182, pp. 55-68
-
Revisión de recursos e iniciativas de apoyo a la crianza positiva en El Salvador
Análisis y modificación de conducta, Vol. 50, Núm. 185, pp. 3-24
2021
-
Motivos para estudiar en la vejez: estructura factorial de Educational Participation Scale (EPS A-form)
Aula abierta, Vol. 50, Núm. 4, pp. 815-824
2020
-
Adolescent perception of maternal practices in Portugal and Spain: Similarities and differences
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
-
La investigación psicológica europea sobre la vejez, el envejecimiento y/o las personas mayores: una revisión sistemática de alcance de revisiones sistemáticas
Apuntes de Psicología, Vol. 38, Núm. 2, pp. 115-131
-
Older adults and ICT adoption: Analysis of the use and attitudes toward computers in elderly Spanish people
Computers in Human Behavior, Vol. 110
2019
-
Orientações e recursos para a avaliação psicológica do contexto familiar em situações adversas e risco psicossocial
Famílias em risco: avaliação e intervenção psicoeducativa (Sílabas e Desafíos), pp. 145-172
-
Psychological well-being in non-dependent active elderly individuals and its relationship with self-esteem and self-efficacy
Ciencia e Saude Coletiva, Vol. 24, Núm. 1, pp. 115-124
-
The role of parenting styles on behavior problem profiles of adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 15
2018
-
An analysis of different resources and programmes supporting at-risk families in Spain
Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1527-1538
-
CO-361. Conocimientos y actitudes ante el maltrato infantil en los grados de educación primaria e infantil: Un estudio longitudinal
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CO-56. Parental education and family support programs in Spain and Portugal. A comparative study
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Empirical research of university programs for older people in Europe: a systematic review
Educational Gerontology, Vol. 44, Núm. 9, pp. 595-607
-
Factor analysis of EMA-scale on adolescent adjustment from a developmental perspective: A short form
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. DEC
-
La implicación en actividades educativas formales en la vejez y su relación con indicadores psicosociales
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 30, Núm. 3, pp. 475-490
-
Psychometric properties of the Negative Stereotypes Towards Aging Questionnaire (CENVE) among a sample of Portuguese adults
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 31, Núm. 1
2017
-
Análisis factorial de las escalas FACES (Family Adaptability and Cohesion Evaluation Scales) con familias en situación de riesgo psicosocial
Universitas psychologica, Vol. 16, Núm. 2
-
El alumnado del aula de la experiencia de la Universidad de Huelva: caracterización, motivaciones para aprender, valoración del programa formativo, y beneficios asociados a la educación en la vejez
Aula de la Experiencia
-
Parenting and stress: A study with Spanish and Portuguese at-risk families
International Social Work, Vol. 60, Núm. 4, pp. 1001-1014
2016
-
Assessing the level of risk of families supported by Child and Family Protection Services: Practitioners and mothers as informants
Journal of Social Work, Vol. 16, Núm. 5, pp. 595-609