Publicaciones en las que colabora con César Bernal Bravo (14)

2022

  1. Citizenship, heritage and inclusive education: construction of a category system for the analysis of didactic experiences

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 17, pp. 59-72

  2. Concepciones docentes de ciudadanía en los contextos universitarios de España y Japón

    Procesos de enseñanza y aprendizaje en contextos sociales y educativos (Dykinson), pp. 9-20

2021

  1. Active participation and commitment in the teaching of social sciences:: Towards a research teaching profile

    Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS (Dykinson), pp. 13-24

  2. Compromiso ciudadano y desarrollo profesional en la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales

    Innovaciones metodológicas en los procesos de enseñanza-aprendizaje del siglo XXI (Octaedro), pp. 57-74

2020

  1. Citizenship and pluriculturalism approaches of teachers in the hispanic and Japanese contexts: Higher education research

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8

  2. Ciudadanía orientada a la justicia y participación del alumnado en la evaluación grupal

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa

2019

  1. Citizenship Oriented to Justice in Higher Education: Didactic Experience and Revision in the Bachelor’s Degree in Primary School Education

    Trends and good practices in research and teaching: a Spanish-English collaboration (Octaedro), pp. 205-226

  2. Citizenship and plurilingual social actors in Spain and Japan: methodological aspects and introduction to exploratory analysis regarding the plurilingual competition category

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 12, pp. 50-62

  3. Educación ciudadana y plurilingüismo en escenarios formativos de educación superior.

    Experiencias en innovación docente y aportes de investigación sobre la praxis universitaria. (Octaedro), pp. 34-50

  4. Multicultural competence and cosmopolitan citizenship in the Hispanic-Japanese context of Higher Education

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 8, Núm. 2, pp. 166-183

  5. Relación entre formación universitaria y competencia mediática del profesorado

    Revista complutense de educación, Vol. 30, Núm. 4, pp. 1113-1126

2018

  1. Enseñanza de las Ciencias Sociales y compromiso socio-profesional: De la investigación escolar a la investigación-acción

    Experiencias pedagógicas e innovación educativa: aportaciones desde la praxis docente e investigadora (Octaedro), pp. 885-897

  2. La enseñanza de las ciencias sociales desde la perspectiva de la investigación escolar y el compromiso ciudadano.

    IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018