Centro de Investigación en Pensamiento Contemporáneo e Innovación para el Desarrollo Social
Centro de investigación
JOSE IGNACIO
AGUADED GOMEZ
CATEDRATICO DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con JOSE IGNACIO AGUADED GOMEZ (91)
2023
-
Determination of Internet appropriation by older people through technological support services
New Media and Society, Vol. 25, Núm. 5, pp. 1065-1086
-
The digital inclusion of older people in Spain: technological support services for seniors as predictor
Ageing and Society, Vol. 43, Núm. 6, pp. 1409-1435
-
The role of teacher support in the acquisition of digital skills associated with technology-based learning activities: the moderation of the educational level
Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 18
2022
-
Diversity and public television: analysis of subtitling as an accessibility service
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 35, Núm. 2, pp. 121-135
-
Redes sociales y ciudadanía: ciberculturas para el aprendizaje
Grupo Comunicar
2021
-
Currículum Alfamed de formación de profesores en educación mediática: MIL (Media and Information Literacy) en la era pos-COVID-19
Octaedro
-
From Internet access to problematic use: multigroup analysis of push and pull factors
Behaviour and Information Technology, Vol. 40, Núm. 13, pp. 1375-1389
-
Understanding internet appropriation among older people through institutional supports in Spain
Technology in Society, Vol. 64
2020
-
Citizenship and pluriculturalism approaches of teachers in the hispanic and Japanese contexts: Higher education research
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8
-
Determinants of social gratifications obtained by older adults moderated by public supports for Internet access in Spain
Telematics and Informatics, Vol. 49
-
Study of a sequence to stimulate the engagement in one-to-one iPad programs at elementary schools
Education and Information Technologies, Vol. 25, Núm. 1, pp. 509-532
-
Understanding the engagement of elementary school students in one-to-one iPad programs using an adaptation of self-system model of motivational development
Computers in Human Behavior, Vol. 105
2019
-
Metodologías colaborativas en la Web 2.0: El reto educativo de la Universidad
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1
-
Mobile learning in university contexts based on the unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT)
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 8, Núm. 1, pp. 7-17
2018
-
The socio-demographic divide in Internet usage moderated by digital literacy support
Technology in Society, Vol. 55, pp. 47-55
2017
-
Empirical study of a sequence of access to Internet use in Ecuador
Telematics and Informatics, Vol. 34, Núm. 4, pp. 171-183
-
La comunicación política en las redes sociales durante la campaña electoral de 2015 en España: uso, efectividad y alcance
Perspectivas de la comunicación, Vol. 10, Núm. 1, pp. 55-83
2016
-
Análisis de la competencia mediática en los procesos de teleformación universitaria
Comunicracia y Desarrollo Social: actas del I Congreso Internacional Comunicación y pensamiento
-
Crear conciencia informativa: usos y abusos del consumo de información en la era digital
Desafíos en educación superior (Universidad Nacional de La Matanza), pp. 153-165
-
Errores correlacionados y estimación de la fiabilidad en estudios de validación: Comentarios al trabajo validación de la escala ehealth literacy (Eheals) en Población Universitaria Española
Revista Espanola de Salud Publica