Publications (232) BEATRIZ PEÑA ACUÑA publications View referenced research data.

filter_list

2024

  1. Cognitive, communicative, and cultural sensitivity competencies of future teachers in relation to textual mediation for adult immigrants

    East European Journal of Psycholinguistics, Vol. 11, Núm. 1, pp. 125-141

  2. Educommunication 2.0 in food and physical activity. Study of mobile applications in the fast food sector

    Journal of Foodservice Business Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 867-888

  3. El fomento de la tolerancia a la ambigüedad en ámbito educativo

    CUICIID 2024: Libro de actas

  4. Ethical approach to the use of immersive technologies. Advance about digitalisation of multilingual programs in the EHEA

    FRONTIERS IN VIRTUAL REALITY, Vol. 5

  5. Ficha descriptiva bilingüe dirigida a aplicaciones móviles con tecnología avanzada para el aprendizaje del inglés como lengua extranjera

    Recursos, competencias y enfoques para la enseñanza de lenguas (Peter Lang), pp. 313-324

  6. Fostering Cultural Openness regarding Language Education

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 13, pp. 743-754

  7. Holistic exploration of reading comprehension skills, technology and socioeconomic factors in Spanish teenagers

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 12

  8. Instagram and YouTube, Visual Culture and University Education: A Systematic Review

    VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, Vol. 16, Núm. 2

  9. Integration of Chatbots in Additional Language Education: A Systematic Review

    European Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 4, pp. 1607-1625

  10. Interdisciplinary learning combining engravings and poems by teachers in initial training

    Frontiers in Education, Vol. 9

  11. Investigación mixta de maestros en formación inicial participando en prácticas de transmedia digital

    Hallazgos, revista de investigaciones, Vol. 21, Núm. 42, pp. 11-54

  12. La influencia de la empatía y el lenguaje instruccional en la dinámica comunicativa del aula: Un enfoque cualitativo

    Libro de actas del XVI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social 2024

  13. La promoción del respeto en las aulas en un contexto multicultural

    CUICIID 2024: Libro de actas

  14. Learning English as a second language with artificial intelligence for prospective teachers: a systematic review

    Frontiers in Education

  15. Memory, gender and english language learning: A quasi-experimental study

    Marketing and Communication in the digital age: AI, social media, and new narratives (Editorial Grupo Compas), pp. 16-39