Département
PSICOLOGIA SOCIAL, EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACION
Publications (43) Publications auxquelles un chercheur a participé
2023
-
Adaptation and initial psychometric study of the anxiety and fear of COVID-19 scale in the United Kingdom population
Frontiers in Psychiatry, Vol. 14
-
Alcohol Consumption Assessed by a Biomarker and Self-Reported Drinking in a Sample of Pregnant Women in the South of Europe: A Comparative Study
Toxics, Vol. 11, Núm. 11
-
Anxiety and fear of COVID-19 in the UK general population: A cross-sectional study
Medicine (United States), Vol. 102, Núm. 10
-
Análisis de la empleabilidad y la orientación laboral en el contexto de las políticas activas de empleo y su concreción actual en la Ley 3/2023 de 28 de febrero, de Empleo
Trabajo, Persona, Derecho, Mercado: Revista de Estudios sobre Ciencias del Trabajo y Protección Social, Núm. 1, pp. 87-113
-
Apoyo a la autonomía, necesidades psicológicas y consecuencias motivacionales en jóvenes deportistas
E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 21, pp. 45-65
-
Attitudes, knowledge and perceptions of care staff in long-term care homes about residents’ sexual expressions. Systematic review
Revista Internacional de Andrologia, Vol. 21, Núm. 4
-
Barreras y facilitadores de la actividad física en la infancia: revisión sistemática de estudios sobre la percepción de escolares y de adultos
Análisis y modificación de conducta, Vol. 49, Núm. 181, pp. 129-160
-
Búsqueda de información en estudiantes ingresantes a la universidad
Técnica administrativa, Vol. 22, Núm. 93
-
Digital Violence in Affective-Sexual Relationships among Spanish University Students
European Journal of Contemporary Education, Vol. 12, Núm. 4, pp. 1231-1243
-
Dimensiones del pensamiento crítico en estudiantes universitarios
Técnica administrativa, Vol. 22, Núm. 96
-
El devenir de la Educación Intercultural Bilingüe (EIB) en Ecuador, una promesa en construcción
Modulema: Revista científica sobre diversidad cultural, Núm. 7, pp. 26-45
-
El pensamiento crítico y los buenos resultados en la vida: estudio de una promoción de estudiantes del grado de educación social
Análisis y modificación de conducta, Vol. 49, Núm. 180, pp. 139-155
-
El programa de enseñanza bilingüe en Andalucía según los auxiliares de conversación
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 69-85
-
El uso de dispositivos digitales de escolares de 5º y 6º de Educación Primaria: control parental y riesgos
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 48-56
-
Emotional Distress Caused by the Measures Taken in Assisted Reproductive Treatments during the COVID-19 Confinement in Spain
Journal of Clinical Medicine, Vol. 12, Núm. 22
-
Empowerment and job satisfaction in university teachers: A theory of power in educational organizations
Psychology in the Schools, Vol. 60, Núm. 3, pp. 843-854
-
Factors That Impact the Relationship between Perceived Organizational Support and Technostress in Teachers
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Health Management: Evaluating the Relationship between Organizational Factors, Psychosocial Risks at Work, Performance Management, and Hospital Outcomes
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 20
-
Impacto en la familia del diagnóstico de Trastorno del espectro del autismo (TEA) en un hijo/a: una revisión sistemática
Análisis y modificación de conducta, Vol. 49, Núm. 180, pp. 3-53
-
Leisure Time Activities and Subjective Happiness in Early Adolescents from Three Ibero-American Countries: The Cases of Brazil, Chile and Spain
Children, Vol. 10, Núm. 6