Publicaciones en las que colabora con Sebastián Fierro Suero (27)

2023

  1. Achievement Emotions, Intention to Be Physically Active, and Academic Achievement in Physical Education: Gender Differences

    Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 42, Núm. 1, pp. 114-122

  2. Cómo observar y mejorar el clima emocional

    Cómo mejorar el clima motivacional en las aulas (Universidad de Extremadura), pp. 67-82

  3. Cómo observar y mejorar el clima motivacional

    Cómo mejorar el clima motivacional en las aulas (Universidad de Extremadura), pp. 83-93

  4. Emotions and perception of effort in motor games oriented to formative basketball

    Educational Studies

  5. La educación física del siglo xxi de la mano de las emociones y neurociencia

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 84, pp. 30-43

  6. Las emociones en educación física

    Cómo mejorar el clima motivacional en las aulas (Universidad de Extremadura), pp. 53-65

  7. The role of motivation and emotions in physical education: understanding academic achievement and the intention to be physically active

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

2022

  1. Análisis del clima interpersonal docente en las clases deeducación fisica: un estudio de caso

    La importancia de una visión transformadora de la educación en valores y el deporte en un contexto social cambiante (Wanceulen Editorial), pp. 39-52

  2. Basic Psychological Needs, Class-related Emotions and Satisfaction with Life in Spanish Teachers

    International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 11, Núm. 2, pp. 153-181

  3. Claves para aumentar la práctica de actividad física en las adolescentes

    Universidad de Huelva

  4. How to improve the emotional climate in university classrooms

    Universidad de Huelva

  5. Students’ Motivational and Emotional Experiences in Physical Education across Profiles of Extracurricular Physical Activity: The Influence in the Intention to Be Active

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 15

2021

  1. Cómo mejorar el clima emocional en las aulas universitarias

    Universidad de Huelva

  2. Emociones y motivación del alumnado en educación física

    Cómo motivar en educación física (Universidad de Zaragoza), pp. 147-158

2020

  1. Herramienta de Observación del Clima Interpersonal Motivacional (OCIM) para docentes de Educación Física

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 575-596

  2. Perceived novelty support and psychological needs satisfaction in physical education

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-15

  3. Perceived performance, intrinsic motivation and adherence in athletes

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-14

  4. Validation of the achievement emotions questionnaire for physical education (AEQ-PE)

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-12