BARTOLOME JESUS
ALMAGRO TORRES
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
PEDRO
SAENZ-LOPEZ BUÑUEL
CATEDRATICO DE UNIVERSIDAD
Publications by the researcher in collaboration with PEDRO SAENZ-LOPEZ BUÑUEL (55)
2024
-
Desarrollo y validación de una herramienta de Observación del Clima Emocional (OCE): Observación del Clima Emocional (OCE) generado por los docentes
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 28, Núm. 1, pp. 77-100
-
El impacto de las decisiones del entrenador en la motivación y en el rendimiento percibido de jóvenes deportistas
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 24, Núm. 2, pp. 162-179
-
Novedad, emociones e intención de ser físicamente activo en estudiantes de Educación Física
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 156, pp. 47-56
2023
-
Achievement Emotions, Intention to Be Physically Active, and Academic Achievement in Physical Education: Gender Differences
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 42, Núm. 1, pp. 114-122
-
The role of motivation and emotions in physical education: understanding academic achievement and the intention to be physically active
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Basic Psychological Needs, Class-related Emotions and Satisfaction with Life in Spanish Teachers
International Journal of Educational Psychology: IJEP, Vol. 11, Núm. 2, pp. 153-181
-
Claves para aumentar la práctica de actividad física en las adolescentes
Universidad de Huelva
-
Effects of Interventions Based on Achievement Goals and Self-Determination Theories on the Intention to Be Physically Active of Physical Education Students: A Systematic Review and Meta-Analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 22
-
How to improve the emotional climate in university classrooms
Universidad de Huelva
-
Influence of the coach’s anger on the performance of the team
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
Predicting Perceived Sport Performance via Self-Determination Theory
Perceptual and Motor Skills, Vol. 129, Núm. 5, pp. 1563-1580
2021
-
Cómo mejorar el clima emocional en las aulas universitarias
Universidad de Huelva
2020
-
Actividad Física Moderada a Vigorosa en Educación Física
Kronos: revista universitaria de la actividad física y el deporte, Vol. 19, Núm. 1, pp. 7-7
-
Baloncesto y emociones: Una revisión sistemática
E-Balonmano.com: Revista de Ciencias del Deporte, Vol. 16, Núm. 1, pp. 73-84
-
Complementing the Self-Determination Theory With the Need for Novelty: Motivation and Intention to Be Physically Active in Physical Education Students
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Herramienta de Observación del Clima Interpersonal Motivacional (OCIM) para docentes de Educación Física
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 575-596
-
Perceived novelty support and psychological needs satisfaction in physical education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11, pp. 1-15
-
Perceived performance, intrinsic motivation and adherence in athletes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-14
-
Validation of the achievement emotions questionnaire for physical education (AEQ-PE)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 12, pp. 1-12
2019
-
Estilos de enseñanza participativos en las clases de Educación Física y su influencia sobre diferentes aspectos psicológicos | Participatory teaching styles in Physical Education classes and their influence on different psychological aspects
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 12, Núm. 25, pp. 30-39