EDUARDO JOSE
FERNANDEZ OZCORTA
PROFESOR AYUDANTE DOCTOR
Publications (79) EDUARDO JOSE FERNANDEZ OZCORTA publications
2024
-
Corrigendum to “Differential performance on a motor task according to the preference for task-irrelevant elements that are chosen or assigned: A randomized controlled study” [Human Movement Science 96 (2024) 1–10/103253] (Human Movement Science (2024) 96, (S0167945724000769), (10.1016/j.humov.2024.103253))
Human Movement Science
-
Differential performance on a motor task according to the preference for task-irrelevant elements that are chosen or assigned: A randomized controlled study
Human Movement Science, Vol. 96
-
Diseño de una entrevista para conocer el desarrollo de las actividades náuticas en centros educativos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1275-1281
-
Prácticas de entrenamiento de fuerza en deportes de equipo
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1395-1403
-
Short-Term Effect of Attributional Versus Non-Attributional Negative Normative Feedback on Motor Tasks: A Double-Blind Study
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 21
-
Variations in External and Internal Intensities and Impact of Maturational Age on Soccer Training Tasks
Sensors, Vol. 24, Núm. 17
2023
-
An updated look at physical exercise and its effect on overweight and obesity in children and adolescents with down syndrome: a comprehensive systematic review
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 2, pp. 319-327
-
Analysis of the Practice of Nautical Activities in Schools
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
-
Aplicaciones prácticas en las actividades físico-deportivas
Cómo mejorar el clima motivacional en las aulas (Universidad de Extremadura), pp. 95-116
-
Cómo observar y mejorar el clima emocional
Cómo mejorar el clima motivacional en las aulas (Universidad de Extremadura), pp. 67-82
-
Explorando nuevas posibilidades del medio acuático desde las instituciones educativas
Libro de resúmenes. I Jornadas internacionales de innovación docente: Innovar: Responsabilidad de todos (Universidad de Sevilla), pp. 222-225
-
Implicaciones del uso de la red social Instagram como recurso docente en el alumnado universitario
Campus Virtuales, Vol. 12, Núm. 2, pp. 127-135
-
Los programas de educación náutica en la educación obligatoria en España: revisión sistemática
E-Balonmano.com: Revista de Ciencias del Deporte, Vol. 19, Núm. 3, pp. 263-275
-
Nivel de actividad física saludable y características del sueño en adultos
Revista de Psicología Aplicada al Deporte y al Ejercicio Físico, Vol. 8, Núm. 2
-
The Use of Nautical Activities in Formal Education: A Systematic Review
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 11
2022
-
How to improve the emotional climate in university classrooms
Universidad de Huelva
-
Students’ Motivational and Emotional Experiences in Physical Education across Profiles of Extracurricular Physical Activity: The Influence in the Intention to Be Active
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 15
2021
-
Cómo mejorar el clima emocional en las aulas universitarias
Universidad de Huelva
-
Diseño y validación de una escala de relevancia competencial motivacional del libro de texto de ciencias
Revista Electrónica Educare, Vol. 25, Núm. 2
-
Jealousy, violence, and sexual ambivalence in adolescent students according to emotional dependency in the couple relationship
Children, Vol. 8, Núm. 11